کاهش نابرابری درآمدی مدنظر فرمانداران و نهادها قرار بگیرد

معاون امور اقتصادی استاندار زنجان با تأکید بر اینکه کاهش نابرابری مدنظر فرمانداران، نهادها ، دستگاه های اجرایی و بانک ها قرار بگیرد اظهارکرد: امیدواریم  اعتبارات تبصره ۱۶ باعث بهبود اساسی در شاخص های تورم ،اشتغال و ضریب جینی در استان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ؛خلیل قاسملو در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان زنجان با بیان اینکه بر اساس تبصره ۱۶ یک ماه فرصت داده شده بود که اعتبار یک هزار و ۴۱۳ میلیاردتومان بین نهادها توزیع شود اظهار کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته در جهت کاهش نابرابری درآمدی بین شهرستان و استان در نهادها و شهرستان این اقدام صورت گرفت که سپس وزارت کشور و وزارت اقتصاد نیز این طرح بین شهرستان ها و استان ها اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه توزیع اعتبارات بر حسب شرایط ها ی نهاد اتفاق افتاده است افزود : بهتر است برای رصد و کنترل اعتبارات هر ۲ هفته یک بار جلسه ای تشکیل شود و نهادها ،فرمانداران و بانک ها توجه داشته باشند که این اعتبارات در راستای رشته فعالیت های ابلاغ شده انفاق بیفتد و ناظر بر اهداف دولت از جمله کاهش نابرابری درآمدی بین شهرستان ها باشد .

معاون امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در جلسات گذشته درجه توسعه یافتگی شهرستان ها در بسته رشد اقتصادی استان ابلاغ شد افزود: در این بسته در خصوص درجه توسعه یافتگی شهرستان ها و اینکه کدام شهرستان نیاز به سرمایه گذاری جدید و ایجاد اشتغال است لحاظ شود.

قاسملو با بیان اینکه کاهش نابرابری و بهبود ضریب جینی باید مدنظر اصلی ما در کارگروه اقتصادی و ایجاد اشتغال استان باشد بیان کرد: این کار باید بر کنترل تورم تاثیر مثبتی داشته باشد و بسیار مهم است مانند تولید پوشاک در استان که در اول سال جزء گرانترین استان بودیم اما طبق آمارها
در حال حاضر در رده های هشتم در ایجاد اشتغال در استان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه کاهش نابرابری مدنظر فرمانداران، نهادها ، دستگاه های اجرایی و بانک ها قرار بگیرد اظهارکرد: امیدواریم این اعتبارات باعث بهبود اساسی در شاخص های تورم ،اشتغال و ضریب جینی اتفاق بیفتد که این اتفاق با تسهیل گری نهادهای مربوطه محقق می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه از شروع تا پایان پرداخت اعتبارات و بعد از پایان کار اصلی تسهیل گری شروع می‌شود افزود : طوری نشود که وام دریافت شود و بیکار را تبدیل به بدهکار کند و اگر وام ها برای اهداف تعیین شده به هدف مورد نظر نرسد و در مسیر دیگر هزینه شود مطمئنا در تشدید تورم تاثیر منفی خواهد گذاشت.

قاسملو اظهار داشت: مراقبت و کنترل لازم در هزینه کرد صحیح منابع توسط متقاضیان صورت گیرد تا اثرات مثبت آن در جامعه و استان شاهد باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha