واکنش فرانسه به عقب نشینی ارتش روسیه از خرسون

سخنگوی دولت فرانسه پیشروی نیروهای اوکراینی در شرق این کشور را مورد ستایش قرار داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، اولیویه وران، سخنگوی دولت فرانسه در گفتگو با شبکه تلویزیونی ب. اف. ام اعلام کرد: فتح خرسون توسط اوکراین، نقطه عطفی در جنگ این کشور با روسیه است.

وی افزود: دوره‌ای از جنگ را تجربه کردیم که روس‌ها پیشروی کردند و بخش‌هایی از اوکراین را به تصرف خود درآوردند. روسیه برای تمامیت ارضی اوکراین، احترامی قائل نشد. اما امروز شاهدیم که نیروهای شجاع اوکراینی، روس‌ها را وادار به عقب نشینی می‌کنند.

سخنگوی دولت فرانسه در ادامه خاطر نشان کرد: البته آگاهیم که جنگ، پایان نیافته است. به گفته امانوئل مکرون، رئیس جمهور، هر زمان و در هر شرایطی که اوکراینی‌ها تصمیم بگیرند، این جنگ، پایان خواهد یافت. ما هر روز شاهد درگیری میان روسیه و اوکراین هستیم که از هر دو طرف، قربانی می‌گیرد.

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر آنکه آیا باید انتظار داشته باشیم پس از فتح خرسون توسط نیروهای اوکراینی، روسیه و ولادیمیر پوتین، اقدامی تلافی جویانه صورت دهند، گفت: آنچه مسلم است، آن است که جنگ، پایان نیافته و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از ادامه جنگ، صرف نظر نکرده است. فتح خرسون، قطعاً ضایعه سنگینی برای روس‌ها به شمار می‌رود. این عقب نشینی راهبردی، معنای سنگینی برای آن‌ها دارد. هر جا اوکراینی‌ها بخش‌هایی از کشور را باز پس می‌گیرند، تخریب‌های بسیاری، برجا مانده و خشونت‌های زیادی صورت گرفته است. بار دیگر تکرار می‌کنم جنگ، پایان نیافته است؛ پس باید بسیج شویم و در کنار اوکراینی‌ها بایستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha