اجرای دیواره‌نگاری‌های جدید برای هویت‌سازی شهری

شهردار منطقه ۸ شهرداری تهران از اجرای ۳هزار و ۲۰۰ متر مربع دیواره‌نگاری‌ در ۵ ماه اخیر خبر داد و خلق و شکل گیری آثار هنری و ماندگار را در هویت سازی شهری و ارتقا سواد بصری مؤثر دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، فاطمه تنهایی دیوارنگاری‌ها را در کنار المان‌ها و مبلمان شهری به‌عنوان نمادهای مفهومی، سبب زیباسازی فضاهای شهری دانست و گفت: در طول پنج ماه اخیر بیش از سه هزار و ۲۰۰ متر مربع نقاشی دیواری و طرح‌های موضوعی با مضامین شهدای گران‌قدر، مذهبی، شهری و دانش‌آموزی در محدوده منطقه هشت اجرا شده است.

شهردار منطقه ۸ تهران خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌هایی که با مضامین مذهبی و اسلامی و به طول ۱۷۰۰ متر مربع در مردادماه سال جاری بر دیواره بزرگراه امام علی (ع) به پایان رسید، طرح نقاشی خیبر بود. این طرح فاخر که به دلیل نام‌گذاری بزرگراه امام علی (ع) بر روی جداره شهری نقاشی شده؛ روایتی از داستان جنگ خیبر امیر مؤمنان (ع) را به تصویر کشیده است‌.

وی با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های اداره زیباسازی شهرداری منطقه ۸ در راستای زیباسازی بصری جداره‌های شهری و تلطیف فضای بوستان‌ها گفت: در طول پنج ماه اخیر علاوه بر نقاشی‌های موضوعی نمای بیرونی مدرسه خوشنویسان، جداره شهری خیابان جانبازان غربی، تقاطع سمنگان و کافو برق میدان نبوت با پیگیری‌های شهرداری منطقه ۸ و توسط سازمان زیباسازی انجام گرفت.

تنهایی خلق و شکل گیری آثار هنری و ماندگار را در هویت سازی شهری و ارتقا سواد بصری مؤثر دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه بزرگراه شهید باقری یکی از پر ترددترین معابر شهری محدوده است، نقش تصویر مطهر شهید پارسا کیان که از فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس بود و در سال ۱۳۹۹ به فیض شهادت نائل آمد؛ در سطح ۲۸۳ متر دیواره این بزرگراه به اجرا در آمد.

شهردار منطقه ۸ جداره‌های شهری میدان نبوت را یکی دیگر از طرح‌های به پایان رسیده در روزهای اخیر دانست و بیان کرد: همچنین شهرداری منطقه به منظور منقش شدن ۸ دیواره به نام مبارک حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) با اعلام فراخوان "امام مهربانی‌ها" با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران از هنرمندان دعوت به همکاری کرد.

وی در پایان گفت: طبق اطلاع رسانی‌های قبلی در فراخوان دیواره‌نگاری امام رضا (ع) امکان بارگذاری آثار از ١٦ تا ٢٣ مهرماه سال جاری برای هنرمندان در سامانه رویدادهای هنری سازمان زیباسازی شهر تهران فراهم آمده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha