جوی آرام در بیشتر مناطق کشور/بارش برف در ارتفاعات زاگرس مرکزی

کارشناس سازمان هواشناسی برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۳ آبان و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایدار است. در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان رگبار پراکنده رخ می‌دهد و از اواخر وقت در سواحل گیلان، بارش‌ها آغاز خواهد شد. فردا در گیلان، شرق اردبیل و مناطقی از مازندران، بارش پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی برای مناطقی از استان‌های مرکزی، اصفهان، شرق لرستان و فارس وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.

رفیعی از ورود سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه از سمت غرب به کشور خبر داد و افزود: سامانه بارشی جدید مناطقی از غرب و جنوب‌غرب استان‌هایی همچون جنوب همدان، شرق کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال‌شرق خوزستان، غرب اصفهان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. روز پنجشنبه نیز گستره این بارش‌ها مناطقی از شمال‌غرب و استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر و خوزستان را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش‌ها به شکل برف است و بیشترین بارش‌ها نیز پنجشنبه به مناطقی از زاگرس مرکزی محدود می‌شود.

رفیعی توضیح داد: تهران گاهی وزش باد دارد و بیشینه دما ۱۶ بالای صفر پیش‌بینی شده و کمینه دمای پایتخت امروز به ۷ درجه بالای صفر رسید.

به گفته وی، سردترین منطقه بابارشانی استان کردستان ۱۰ درجه زیر صفر و گرم ترین منطقه راسک استان سیستان و بلوچستان با دمای بیشینه ۳۵ درجه بالای صفر گزارش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha