مددجویانی که هنوز سرپناهی ندارند/ یکهزار مددجوی کمیته امداد کرمان فاقد مسکن می باشند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان؛ گفت: هزار خانواده تحت پوشش این نهاد، هنوز فاقد مسکن هستند و از شهرداری و شورای شهر کرمان درخواست داریم؛ در این زمینه همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ناصر عسکری نژاد؛ در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر کرمان ضمن ارائه گزارش شش‌ ماهه از فعالیت‌ ها و برنامه‌ های کمیته امداد استان کرمان در حوزه‌ های مختلف، گفت: هزار خانوار تحت حمایت این نهاد در شهر کرمان فاقد مسکن هستند و از شهرداری و شورای شهر کرمان این درخواست را داریم؛ که در راستای تأمین زمین به منظور ساخت مسکن برای این خانواده‌ها با کمیته امداد همکاری کنند.

وی خواستار همکاری شورا و شهرداری کرمان در زمینه ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه های مختلف؛ از جمله تأمین زمین، تخفیف عوارض خدمات شهری، عوارض صدور پروانه ساختمانی و اشتغال‌زایی مددجویان شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان، گفت: امیدواریم با همراهی و همکاری شهرداری و شورای شهر بتوانیم در راستای ارائه خدمت مطلوب به جامعه هدف که بهترین خلق و به توصیه امام راحل(ره) صاحبان اصلی این نظام و انقلاب هستند، تلاش کنیم.

عسکری نژاد با اشاره به ظرفیت صندوق امداد ولایت در پرداخت تسهیلات قرض‌ الحسنه به اقشار نیازمند، تصریح کرد: شهرداری کرمان می‌ تواند با سپرده‌ گذاری در صندوق امداد ولایت، از ظرفیت این صندوق در راستای پرداخت تسهیلات به افراد نیازمند معرفی‌ شده از سوی شهرداری و شورای شهر بهره بگیرد.

وی از شهرداری کرمان درخواست کرد: در زمینه استفاده از ظرفیت مجموعه‌ های فرهنگی شهرداری‌ در ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان و همچنین استفاده از فضاهای تفریحی و گردشگری شهرداری به‌ منظور اجرای برنامه‌ های متنوع جهت خانواده‌ های تحت حمایت با این نهاد همکاری کند.

احداث ۶ هزار واحد مسکونی طی ۳ سال اخیر در کرمان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تصریح کرد: کمیته امداد طی سه سال اخیر شش هزار واحد مسکونی را با استفاده از تسهیلات و مساعدت‌های بلاعوض، کمک‌های خیران و تسهیلات بنیاد مسکن احداث کرده است.

عسکری نژاد؛ به اجرای طرح هر کارمند حامی یک یتیم اشاره کرد و گفت: انتظار داریم این طرح در شهرداری‌ های کرمان اجرایی و با اجرای این طرح خداپسندانه گره‌ ای از مشکلات ایتام باز شود.

وی به موضوع حاشیه‌ نشینی در کرمان نیز اشاره و تأکید کرد: در بحث ساماندهی این معضل و جلوگیری از آسیب‌ های اجتماعی و یا به حداقل رساندن آسیب‌ ها آماده همکاری با شهرداری هستیم.

بازدید از منازل مددجویان کمیته امداد، اولین اولویت این سازمان

وی با بیان اینکه سرلوحه امور در کمیته امداد، کار میدانی و حضور در بین مردم و در کنار مردم بودن بر اساس توصیه مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت محرومان است، به ملاقات مردمی با خانواده‌ های نیازمند اشاره و اظهار کرد: علاوه بر دیدار و ملاقات مردمی که صبح روزهای یکشنبه برای این کار اختصاص داده‌ایم، هر هفته عصر و شب روزهای یکشنبه از منازل سه تا چهار مورد از افرادی که به این نهاد مراجعه و مشکلات خاص دارند سرکشی و به مشکلات آن‌ ها رسیدگی می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان بازدید به‌صورت هفتگی از منازل مددجویان را جزء اولویت‌ های کاری خود عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌ های اصلی این نهاد، توانمندسازی خانواده‌ های تحت حمایت است و این سرلوحه کار ما به‌ ویژه در دهه‌ های اخیر قرارگرفته است.

ایجاد ۱۵ هزار و ۹۹۸ فرصت شغلی در استان کرمان

عسکری نژاد با بیان اینکه درزمینه اشتغال و توانمندسازی مددجویان قدم‌ های مؤثری توسط این نهاد برداشته‌ شده است، تصریح کرد: سال گذشته ۴۴۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات برای خانواده‌ های تحت حمایت و نیازمند در قالب تسهیلات اشتغالزایی در استان داشته‌ ایم، که موفق به ایجاد ۱۵ هزار و ۹۹۸ فرصت شغلی شده‌ ایم.

وی اظهار کرد: سهم بالایی از اشتغال استان سال گذشته توسط این نهاد محقق شده و کمیته امداد استان کرمان موفق به کسب رتبه نخست اشتغال در بین ادارات کمیته امداد سراسر کشور شده است.

او اظهار کرد: علیرغم اشتغالزایی و خروج افراد از چرخه کمیته امداد، متأسفانه با ورودی‌ های جدید مواجه هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha