پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پیامی، ضمن تبریک روز کتاب و کتابخوانی به دانشگاهیان و فعالین این حوزه تاکید نموده است: این روز نشانگر جایگاه متعالی کتاب، کتابخوانی و کسب معرفت و دانش در جامعه ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر محمد علی کیانی در این پیام آورده است: کتاب، گنجینه ای بی همتا برای افزایش آگاهی و معرفت است که جویندگان دانش، هر زمان به آن روی آورند، گویی جان تازه ای گرفته و سرشار از نشاط و انگیزه می شوند.

کتاب و نگارش همواره اصلی‌ترین نقش را در رشد و بالندگی حیات اجتماعی بشر بر عهده داشته است و بی شک تأثیر ژرف کتاب در اعتلای فرهنگ جوامع و سرعت بخشیدن به پیشرفت آن، انکارناپذیر است.

کتاب، محصول تجربه های بشری و خلاقیت های ذهنی و آموخته های درازمدت انسان است. سهم کتاب در انتقال دانش ها گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است.

مسئولان و دست اندرکاران حوزه کتاب و کتابخوانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تاکنون دستاوردهای مهمی در حوزه کتاب داشته اند که از جمله آن می توان به قرار گرفتن 21 عنوان کتاب از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بین کتب منتخب علوم پزشکی کشور، کسب رتبه های برتر کشوری و تالیف و چاپ صدها عنوان کتاب توسط اعضای هیات علمی و همکاری اساتید محترم در تالیف کتب بین المللی اشاره کرد.

فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مغتنمی برای قدردانی از تلاش های کتابداران و فعالان عرصه کتاب و کتابخانه است چرا که آنها راه را برای کسب علم دانش پژوهان، اساتید و دانشجویان هموار می کنند.

ضمن گرامیداشت هفته کتاب، این فرصت را غنیمت شمرده و به همه دانشگاهیان و دست‌اندرکاران حوزه کتاب و کتابخوانی به ویژه همکاران گرامی کتابخانه مرکزی و دیگر کتابخانه های اقماری دانشگاه این روز را تبریک عرض نموده و از تلاش‌های مخلصانه این عزیزان ، تقدیر و تشکر می‌نمایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha