لایروبی و بازسازی قنات‌های غرب تهران

شهردار منطقه ۲۲ تهران با اشاره به اجرای طرح لایروبی و بازسازی قنات‌های این محدوده غربی تهران گفت: ۱۲ کیلومتر از کانال‌های آب‌های سطحی منطقه نیز مورد لایروبی و نظافت قرار گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، حمیدرضا حاجوی از لایروبی و بازسازی قنات‌های غرب تهران خبر داد و گفت: در منطقه ۲۲، چهار قنات قدیمی وجود دارد که به همت اداره مسیل‌ها و قنوات مورد پایش قرار گرفته و در حال حاضر قنات ساحل در میدان المپیک مورد لایروبی و بازسازی قرار دارد.

شهردار منطقه ۲۲ تهران افزود: قنات فرمان فرما به طول پنج هزار متر، قنات قبا به طول ۶۰۰ متر، قنات پژوهش به طول دو هزار متر و قنات ساحل به طول ۶۵۰ متر در این منطقه قرار دارد که در مجموع بیش از هشت هزار متر طول قنوات منطقه ۲۲ است.

وی عنوان کرد: عملیات لایروبی، نظافت و بازسازی قنات ساحل در حال اجرا است و کارشناسان اداره مسیل‌ها سایر قنات‌ها را مورد پایش قرار می‌دهند تا در صورت رسوب ماندگی اقدام به لایروبی کنند تا مانع هدر رفت آب شود.

حاجوی تصریح کرد: کانال‌های اصلی جمع آوری آب‌های سطحی در منطقه به طول ۱۲ کیلومتر است که این کانال‌ها نیز به طور مستمر مورد نظافت و لایروبی قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha