اردوی راهیان پیشرفت با هدف پیوند صنعت و دانشگاه در منطقه اقتصادی سلفچگان برگزار شد

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم برگزاری اردوهای «راهیان پیشرفت» را طراحی کرد که نخستین برنامه با حضور جمعی از دانشجویان دختر نخبه و بسیجی دانشگاه‌های استان قم در این منطقه برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) قم، با روی کار آمدن مدیریت جدید در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، یکی از دغدغه های جدی هیات مدیره؛ ایجاد ارتباط دوسویه، موثر و سازنده بین واحدهای تولیدی منطقه و دانشگاه های استان قم بود که با اهدافی همچون استفاده از ظرفیت دانشجویان رشته های مختلف برای عارضه یابی و احصاء مشکلات واحدهای تولیدی و ارائه راهکارهای موثر برای بهبود آن، ایجاد فضا و بستر مناسب برای اجرایی شدن ایده های دانشجویی در حوزه ارتقاء تولید و بهره وری واحدهای تولیدی منطقه و همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفت.

دانشگاه و صنعت در دنیای امروز ۲ نهاد کلیدی برای رشد و شکوفایی اقتصادی جامعه هستند که اگر درگذشته نیازی به برقراری ارتباط بین این ۲ نهاد در جوامع احساس نمی‌شد ولی امروزه لزوم ایجاد چنین ارتباط و تعاملی بین این ۲ نهاد حیاتی، بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برای تحقق این مهم و حضور میدانی دانشجویان در منطقه؛ برگزاری اردوهای «راهیان پیشرفت» را طراحی کرد که نخستین برنامه با حضور جمعی از دانشجویان دختر نخبه و بسیجی دانشگاه‌های استان قم در این منطقه برگزار شد.

نخستین برنامه این اردو نیز، برگزاری نشست هم اندیشی دانشجویان با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بود.

محمود داودآبادی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در این نشست با تاکید بر اینکه پژوهش و فناوری حلقه مفقوده در صنعت و پیشرفت جامعه است، اظهار کرد: ما نیز به عنوان منطقه‌ای اقتصادی از این امر مستثنی نیستیم و انتظار داریم با حضور دانشجویان نخبه و آشنایی بیشتر آنان با منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان؛ زمینه همکاری‌های بیشتر در آینده و کمک به توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و کمک به معیشت هم استانی‌ها فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه آمادگی داریم از پروژه های علمی و پایان نامه هایی که با موضوع مسائل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان توسط دانشجویان کار می شود؛ حمایت کنیم، ابراز کرد: بسیج دانشجویی ظرفیت بالایی دارد که تلاش می کنیم با بهره گیری از این ظرفیت عظیم منابع انسانی متخصص و کارآزموده مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را تامین و مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی را رفع نماییم.

در ادامه این نشست مدیرعامل یکی از شرکت های تولید کننده پنل های خورشیدی به عنوان کارآفرین و فعال اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به تشریح تجربیاتش در زمینه فعالیت‌های تولیدی، کارآفرینی و دانش بنیان پرداخت.

بازدید دانشجویان و مسئولین پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قم از ۲ واحد تولیدی و آشنایی آنان با ظرفیت های این ۲ واحد و همچنین طرح ها و برنامه های توسعه ای آنان از دیگر بخش های نخستین اردوی راهیان پیشرفت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بود.

عمده دانشجویان حاضر در این اردو از اعضای هسته های پژوهشی دانشگاه ها بودند که یکی از وظایفشان بررسی مشکلات و عارضه های صنعت استان، تهیه گزارش و ارائه راهکار برای حل مشکلات و موانع تولید و انعکاس این تجربیات به دیگر دانشجویان است.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha