تشخیص به موقع بیماریهای چشم ناشی از دیابت از بروز آسیب های جدی جلوگیری می کند

عضو هیات علمی گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیماری دیابت می تواند به رگ های کوچک موجود در چشم آسیب برساند، بنابراین تشخیص به موقع بیماریهای چشم می تواند از ایجاد خطرهای بعدی جلوگیری کند.

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت،دکتر ناصر شعیبی ، با اشاره به اینکه احتمال ابتلا به سایر مشکلات چشمی در بیماران دیابتی از قبیل آب مروارید و آب سیاه افزایش می یابد از همین رو این بیماران نیازمند بررسی های به موقع هستند، خاطر نشان کرد: بیماران دیابتی باید سالی یکبار برای معاینه به چشم پزشک مراجعه کنند حتی اگر بینایی آنها مشکلی نداشته باشد.

معاون آموزشی بیمارستان فوق تخصصی چشم خاتم الانبیاء(ص) مشهد ادامه داد: هر چه مشکلات چشم زودتر تشخیص داده شود درمان سریعتر و از مشکلات بعدی جلوگیری می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه قند خون بالا مشکلات چشمی را افزایش می دهد، تصریح کرد: این بیماران باید فشار و قند خون خود را کنترل کنند و از مصرف سیگار جدا پرهیز کنند .

وی با بیان اینکه بیماران دیابتی مستعد مشکلات حمله قلبی، سکته مغزی ، فعالیت بدنی هستند از همین رو تغذیه سالم همراه با مصرف میوه و سبزیجات برای این بیماران از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: بیماران دیابتی اگر در محیط کم نور به خوبی قادر به دیدن نیستند و با دچار تاری دید، دوبینی ، احساس درد در چشم و وجود نقاط شناور در دید هستند حتما باید به پزشک متخصص برای بررسی های بیشتر مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha