ارائه خدمات رایگان غربالگری سلامت و مشاوره روانشناسی به 18 هزار بانوی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی

دبیر شورای توانمندسازی زنان و سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 18 هزار خانم شاغل اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی در این دانشگاه شاغل هستند که تمامی این نفرات شامل دریافت خدمات رایگان ماموگرافی، پاپ‌اسمیر و مشاوره روانشناسی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر نغمه رزاقی اظهار کرد: در بحث سلامت بانوان که یکی از اولویت‌های بسیار مهم بوده در ابعاد مختلف حوزه سلامت همچون غربالگری کار شد که با حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همراه بود و خدمات رایگان ماموگرافی و پاپ‌اسمیر برای بانوان بالای 40 سال ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: اقدام شاخص دیگر در بحث سلامت بانوان موضوع ورزش و فعالیت‌های تربیت بدنی آنان بود و موافقت شده تا خانم‌ها هفته 2 ساعت در دو نوبت یک ساعته از فضاهای ورزشی محل کار خودشان استفاده کنند.

مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه سلامت روان بانوان برنامه‌های شادی، نشاط و فراغت را با برگزاری برنامه‌های پیاده‌روی و اردوهای تفریحی داریم که تأثیر بسیارخوبی در روحیه بانوان و اثرپذیری‌تر در محیط کار داشته است و برنامه‌ داریم تا در صورت داشتن شرایط آب و هوایی مناسب این برنامه را به‌صورت ماهانه داشته باشیم.

دکتر رزاقی افزود: از رابطان امور بانوان خواسته‌ایم تا هر مجموعه این برنامه را به‌صورت مستمر برای خانم‌های شاغل مجموعه کاری خودشان داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه ارائه یک خدمت دیگر به بانوان شاغل در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در جلسه اخیر که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد پیشنهاد مشاوره روانشانسی رایگان برای بانوان شاغل در مرکز پایش سلامت این دانشگاه مطرح شد که این موضوع مورد موافقت رییس دانشگاه واقع شده و به‌زودی و در کنار اجرای برنامه‌های ماموگرافی و پاپ‌اسمیر، برنامه مشاوره روانشناسی نیز اجرا می‌شود.

مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین در حوزه سلامت معنوی هم برگزاری جلسات گلشن جان را داریم که در دوشنبه‌های هر هفته از ساعت 12:30 تا 13:30 در سالن کنفرانس رازی دانشکده بهداشت مشهد برگزار می‌شود.

دکتر رزاقی با ذکر این نکته که در ارزیابی‌های استانداری جزو 3 رتبه اول استان در حوزه بانوان بودیم، اما در سطح وزارتخانه این کار انجام نمی‌شود، تأکید کرد: ما پیشنهاد انجام این کار را به دکتر زینالو، مشاور عالی بانوان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی داده‌ایم، زیرا معتقدیم که اگر این مهم انجام شود نام دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان یکی از برترین‌های این حوزه معرفی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha