تا پایان سال جاری تمامی شبکه های  سیم مسی استان به کابل خود نگهدار تبدیل می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: تا پایان سال جاری تمامی شبکه های سیم مسی شهری را تبدیل به کابل خود نگهدار خواهیم کرد تا هیچ شبکه فشار ضعیف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ؛ پیام جوادی پیش از ظهر روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه مأموریت اصلی شرکت توزیع نیروی برق تامین برق پایدار و مطمئن برای مردم است اظهارکرد: خوشبختانه بر اساس پارامتر های ارزیابی در بین ۳۹ شرکت توزیع استان زنجان همیشه جز چند شرکت پیشتاز بوده و هستیم و خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هدف این شرکت تأمین برق مطمئن و پایدار برای مصرف کننده است افزود: برای نیل به این هدف برای این شرکت چشم انداز و برنامه استراتژیک تعیین کرده است که چشم انداز ما در یک عدد ۱۴۰۴ خلاصه شده است.

مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تصریح کرد: ۱۴۰۴ یعنی در سال ۱۴۰۴ به هدف کاهش میزان خاموشی برسیم که در طی سال هر مشترک ۱۴۰ دقیقه خاموشی را فقط داشته باشد و همچنین عدد صفر نیز نشانگر این است که درصد مراجعه حضوری را به صفر برسانیم که در ایام شیوع همه گیری بیماری کرونا فرصت مناسبی شد و به صفر نزدیک شده ایم و عدد ۴ نیز این است که تا سال ۱۴۰۴ تلفات را به ۴ درصد برسانیم که هدف مشکل است و بصورت مستمر به این هدف نزدیک می‌شویم.

جوادی با اشاره به اینکه حجم شبکه های توزیع برق استان ۱۴هزار و ۷۵۵ کیلومتر است بیان کرد: این عدد یعنی ۱۴ برابر فاصله زنجان تا مشهد شبکه وجود دارد و به صورت مویرگی در تمامی کوچه ها و جلوی درب منازل رسیده است .

وی با بیان اینکه از سال ۵۸ تا ۱۴۰۱ حجم شبکه ها ۱۴ برابر افزایش پیدا کرده است اظهار کرد: استفاده این شبکه ها برای خدمات رسانی به ۴۹۷ هزار مشترک است که به زودی به نیم میلیون مشترک خواهیم رسید.

این مسئول با بیان اینکه کمتر از یک درصد از لحاظ تعداد مشترک صنعتی کم است ولی مقدار انرژی زیاد است افزود : درصد عمده ای از مصرف انرژی به مشترکین صنعتی و کشاورزی تعلق دارد و برق استان عمدتا برای تولید و اشتغال مصرف می‌شود که ۵۲ درصد آن صنعتی و ۲۳ درصد کشاورزی است که ۷۵درصد برق توزیعی در بخش مولد تزریق می‌شود.

جوادی با بیان اینکه شرمنده ایم که نمیتوانیم روشنایی خیابان ها را زیاد کنیم افزود : به این دلیل است که طی ابلاغیه ها و دستورالعمل های توانیر و همچنین حس روانی و روحی مشترکین هرچند که مقدار مصرف آن عددی نیست و یک درصد است.

جوادی با بیان اینکه در استان برای تسهیل خدمات رسانی استان را به ۱۰ امور متناسب با شهرستان ها تقسیم بندی شده است اظهار کرد: امسال در راستای تکریم ارباب رجوع نام ۳ امور برق را در داخل شهر زنجان را تغییر دادیم و به گونه ای شد که تسهیل گری در کار مردم و موقعیت جغرافیایی باشد.

وی با بیان اینکه در استان ۶ هزار و ۵۹۷ چاه برق کشاورزی وجود دارد و در تابستان خدمات دریافت می‌کنند خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۱۶ چاه اضافه شده است.

مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در بین ۳۹ شرکت در استفاده از کابل خود نگهدار پیشتاز است افزود: تا پایان سال جاری تمامی شبکه های شهری را تبدیل به کابل خود نگهدار خواهیم داشت و طی پیش بینی ها اردیبشهت ماه سال آینده جشن بگیریم که هیچ شبکه فشار ضعیف و لخت نخواهیم داشت.

جوادی با اشاره به اینکه استان زنجان در زمینه هوشمند سازی استان های پیشرو است افزود: تعداد کنتور های هوشمند در استان زنجان ۱۰ هزار و ۷۶۴ است که تقریبا تمامی مشترکین صنعتی سنگین مجهز به کنتور هوشمند است .

وی با اشاره به گذر موفق از مشکل ناتزازی تولید و مصرف در فصل تابستان بیان کرد: این استان جز استان های موفق در عبور موفق پیک تابستان معرفی شد و طی اقدامات فنی و فرهنگی تابستان سال گذشته علیرغم مشکلات فراوان هیچ خاموشی با برنامه و عمدی را نداشته و برق مشترکین خانه ای و تجاری قطع نشد و در کل کشور مصرف برق خانگی ۵ درصد کاهش پیدا کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه مدیریت برق را در صنایع و کشاورزی انجام دادیم افزود : براساس آمار توانیر ۱۷ درصد رشد مصرف انرژی در صنایع در کشور داشته ایم و صنعت توانست با جا به جایی ایام تعطیلات و...توانست ۱۷ درصد برق بیشتر نسبت به سال گذشته مصرف کند و فعالیت و تولید بیشتر داشته است.

جوادی تصریح کرد: برای نیل به این هدف برنامه ریزی هایی در سطح تولید انجام شد و در تابستان ۱۳۸۸ مشترکین سنگین و مهم تفاهم نامه ای ایجاد شد و
۲۸۰ مگاوات از مشترکین صنعتی جابه جایی بار انجام دادیم.

وی با بیان اینکه قسمت عمده ای از تولید با نیروگاه های حرارتی است بیان کرد: در حال حرکت به سمت نیروگاه خورشیدی برای خانواده های کمتر برخوردار هستیم که سهم استان زنجان ۳ هزار سامانه ۵ کیلوات است که در این راستا ۱۵۰ خانوار معرفی و ۷۵۰ خانوار نیز در مرحله تکمیل اطلاعات است .

مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان اظهار کرد: ظرفیت لازم برای تأمین بری پروژه های نهضت ملی مسکن ایجاد شده است و هیچ مشکل و کاستی برای تأمین برق وجود ندارد.

جوادی با اشاره به کارهای توسعه ای این شرکت بیان کرد : پروژه شاخص معبر پادگان که روشنایی معابر انجام و ۹۰ درصد کارهای فنی انجام شده و مابقی در حال انجام است که با مشارکت شهرداری اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال انجام شده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha