باید به کتابخانه ها نگاه سرای محله ای داشت

استاندار زنجان گفت: باید به کتابخانه ها  نگاه سرای محله ای داشت، و در این سرا گفتگو، با هم بودن، درک همدیگر معنا پیدا می کند و به شناخت بیشتر و تغییر هم کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)، محسن افشارچی روز شنبه در مراسم افتتاحیه کتابخانه امام حسین (ع) شهر زنجان اظهارکرد: از لحاظ فرهنگی در جهان از ابزارهایی برای تولید محتوا بهره می گیرند و با استفاده از این ابزار روایتگری و کنشگری اجتماعی را ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف از ارائه این روایتگری ها تاثیر گذاری بر مخاطبان است، بیان کرد: در دوران شیوع همه گیری کرونا اکثر مردم به دنیای مجازی روی آوردند که یکی از دلایل همین درگیری های اخیر ناشی از همین دوری است و دنیای واقعی به مجازی تبدیل شده است .

استاندار زنجان تصریح کرد؛ ما در تولید محتوا برتر نیستیم، بلکه تولید برتر در دست کسانی است که روایتی از خودشان تولید و در نهایت کنشگری اجتماعی را ایجاد می کنند.

افشارچی با بیان اینکه در حوادث اخیر 27 سرویس اطلاعاتی خارجی در حال فعالیت هستند تأکید کرد: تقویت دنیای واقعی در این راستا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در دنیای واقعی ارزش و اهمیت بالایی دارد، افزود: باید به این موضوع توجه جدی شود چرا که افراد در دنیای مجازی به دشمن تبدیل می شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه باید به کتابخانه ها نگاه سرای محله ای داشت، بیان کرد: در این سرا گفتگو، با هم بودن، درک همدیگر معنا پیدا می کند و به شناخت بیشتر و تغییر هم کمک می کند.

افشارچی با تأکید بر اینکه باید به مراکز فرهنگی توجه جدی داشت و دنیای واقعی را تقویت کرد اظهار کرد: کتابخانه را نباید با دید سنتی دید، بلکه باید متفاوت تر باشد که در این راستا می‌توان از پتاسیل شهرداری برای پیشبرد این بخش استفاده کرد.

وی با بیان اینکه افتتاح مراکز فرهنگی از جمله کتابخانه ها برای تأثیر گذاری در وجود انسان هااست، بیان کرد: نهادهای تولیدی و اشاعه دهنده دانش از جمله کتابخانه‏ ها می‏ توانند نقش کلیدی و مهمی در پیشبرد اقتصاد دانش‏ محور در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران ایفا کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت: کتابخانه عمومی امام حسین (ع) همزمان با هفته کتابخوانی در منطقه بی سیم در زمینی با زیربنای ۶۶۰ متر مربع و با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح و آماده ارائه خدمات به همشهریان محترم می شد .

این کتابخانه در حال حاضر دارای ۱۰ هزار نسخه کتاب و ۸هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب و دارای بخش های مختلفی از جمله مخزن کتاب ، بخش کودکان بصورت مجزا ،اتاق مطالعه گروهی، اتاق مشاوره ،، کلاس های آموزشی، منابع کمک درسی ،پایگاه مقالات و خدمات اینترنتی و... است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha