برای داشتن شکم تخت چه باید کرد؟

امروزه بسیاری از افراد زیبایی را در داشتن تناسب‌اندام، داشتن شکم تخت و لاغری شکم در شب را می‌دانند ازاین‌رو مراجعه به باشگاه‌ها و کلینیک‌ها برای انجام چنین اقداماتی افزایش‌یافته است. لیپوماتیک نیز از دیگر روش‌هایی به‌حساب می‌آید که افراد به انجام دادن آن تمایل دارند؛ اما بسیاری از افراد ممکن است برای داشتن اندامی متناسب و شکم تخت روی به جراحی بیاورند اما بسیاری از روش‌های طبیعی و رژیم‌های غذایی وجود دارد که باپشتکار و انجام آن‌ها می‌توان اندامی متناسب و شکمی صاف و تخت داشته باشید.

برای داشتن شکم صاف حتماً نیاز به ورزش کردن ندارید گاهی ممکن است عواملی مثل تغذیه یا عادات نادرست تغذیه باعث نفخ و بزرگ شدن شکم شود. وقتی مسئله کاهش وزن سریع در میان باشد، همه می‌خواهند به‌سرعت وزن کم کنند. شما نمی‌توانید فقط کاهش وزن شکم، پاها و یا بازوها را هدف قرار دهید. اگر می‌خواهید لاغر شوید و چربی‌هایتان را از دست بدهید، تنها راه‌حل این است که رژیم غذایی با کالری کمتری نسبت به مصرف گذشته خود داشته باشید.

لاغری شکم در شب با طب سنتی

برای داشتن شکم تخت در طب سنتی راهکارهایی ارائه‌شده که شامل:

  • گیاهان دارویی

برای درمان چاقی شکم در طب سنتی به کمک مصرف داروهای گیاهی و طبیعی توصیه‌شده است که آن‌ها را با یک غذای رژیمی سالم و یک برنامه ورزشی ترکیب کنید که هم شامل تمرینات هوازی و هم تمرینات قدرتی باشد.

  • سویا

مصرف یک مکمل سویا ممکن است باعث کاهش چربی شکم در زنان چاق یائسه شود، نتایج نشان داد که سویا به کاهش چربی شکم و اینترلوکین -6 (نشانگر التهاب) کمک می‌کند.

  • چای سبز

چای سبز متابولیسم را تسریع می‌کند، گاهی اوقات به‌عنوان یک درمان طبیعی برای چاقی شکم معرفی می‌شود.

  • بادکش درمانی

یکی دیگر از راهکارهای توصیه‌شده درمان چاقی شکم در طب سنتی بادکش درمانی است. بادکش با از بین بردن رکود در خون، متابولیسم را بهبود می‌بخشد.

  • طب سوزنی

راهکار توصیه‌شده دیگر درمان چاقی شکم در طب سنتی طب سوزنی است. طرفداران طب سوزنی برای کاهش وزن معتقدند که طب سوزنی می‌تواند جریان انرژی بدن (chi) را به عوامل تأثیرگذار تحریک کند که می‌توانند چاقی را معکوس کنند. همچنین باعث افزایش متابولیسم، کاهش اشتها، کاهش استرس و همچنین بخشی از مغز که احساس گرسنگی می‌کند را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

  • ماساژ درمانی

ماساژ درمانی یکی دیگر از راهکارهای درمان چاقی شکم در طب سنتی است. ماساژ می‌تواند برای افرادی که سعی در کاهش وزن ‌دارند معجزه کند، اما ماساژ درمانی به‌تنهایی باعث کاهش وزن نمی‌شود. اما ماساژ می‌تواند رعایت رژیم لاغری و برنامه ورزشی را برای شما راحت کند.

راه‌کارهایی برای داشتن شکم تخت

  • حذف نمک

نمک به‌اندازه‌ی مناسب برای سلامتی قلب و مغز ضروری است اما مصرف بیش‌ازاندازه نمک باعث جمع شدن آب در بدنتان شده و باعث ورم معده و شکم شما می‌شود.

  • نجویدن آدامس

بسیاری از افراد از آدامس به‌عنوان راهی برای از بین بردن گرسنگی و بوی بددهان نگاه می‌کنند؛ اما عوارض عدیده جویدن آدامس نفخ شکم است.

  • کاهش مصرف شیرینی

شیرینی‌ها از مضرترین موادی هستند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها باعث ضرر رساندن به بدنتان شوید همچنین مصرف شیرینی باعث افزایش وزن و مقاومت بدن به انسولین می‌شود.

  • چک کردن هورمون‌ها

کاهش و یا افزایش هورمون‌ها از عوارض جانبی ناراحت‌کننده‌ای است که باعث نفخ شکم می‌شود بسیاری از زنان به دلیل تغییرات هورمونی در ابتدای یائسگی دچار نفخ شکم می‌شوند.

  • درمان مشکل یبوست

یبوست می‌تواند بر کل بدن شما تأثیر بگذارد و باعث ایجاد نفخ و ورم معده شود.

  • کاهش مصرف کلم بروکلی

بعضی از سبزی‌ها ازجمله کلم بروکلی می‌تواند باعث باد کردن شکم و نفخ معده شود زیرا ترکیبی دارد که پس از تجزیه منجر به تولید گاز می‌شود.

  • نوشیدن آب زیاد

آب نوشیدنی است که به‌طور تضمینی شکمتان را کوچک می‌کند با نوشیدن آب هوس خوردن شیرینی را کاهش دهید و اشتهای خود را کم کنید.

  • مصرف میوه

میوه‌هایی مانند گیلاس، سیب، پرتقال سرشار از یک ماده طبیعی برای کاهش التهاب و نفخ و ورم شکم هست.

  • کاهش استرس

استرس باعث افزایش سطح کورتیزول بدن می‌شود این هورمون به نام هورمون چربی شکم شناخته می‌شود و به بدن پیام می‌دهد که چربی اطراف کمر را ذخیره کند.

  • پوشیدن لباس‌زیر فرم دهنده

شاید استفاده از گن ایده خوب و راحتی نباشد ولی گاهی اوقات برای صاف به نظر رسیدن شکم و پوشیدن لباس‌های مهمانی کمک زیادی به شما خواهد کرد.

  • افزایش مصرف فیبر

میوه و سبزی‌هایی که فیبر بالایی دارند نقش بسزایی در کاهش چربی قسمت میانی بدن ایفا می‌کنند این خوراکی‌ها معده را پرکرده و باعث می‌شوند کمتر بخورید.

  • ترک سیگار
  • درمان روده تحریک‌پذیر

سندروم روده تحریک‌پذیر از شایع‌ترین مشکلات گوارشی است که علائم آن یبوست، درد معده و نفخ است

برای داشتن شکم تخت چه باید کرد؟

حرکات ورزشی برای داشتن شکم تخت

حرکات ورزش برای لاغری شکم زیادی وجود دارند که می‌توانند به‌سلامت و خوش‌فرم شدن بدن کمک کنند. هرچند حرکات موضعی برای یک اندام خاص وجود ندارد، اما برخی از این حرکات، بیش از سایر حرکات برای شکم تخت به کار می‌روند.

  • دویدن یا راه رفتن:

به تنها تجهیزاتی که نیاز دارید یک جفت کفش خوب است. بین این دو، دویدن بیش‌ازحد کالری بیشتری می‌سوزاند، اما پیاده‌روی هم واقعاً خیلی مفید است.

  • اسکی فضایی:

اسکی فضایی تمرین‌های کاردیو شدیدی را ارائه می‌دهد. فرد می‌تواند حدود 300 کالری در 30 دقیقه با اسکی فضایی بسوزاند.

  • دوچرخه‌سواری:

دوچرخه یک تمرین دیگری از کاردیو است. بسته به‌سرعت و شدت، فرد می‌تواند بین 250 تا 500 کالری در طول سواری 30 دقیقه‌ای بسوزاند.

  • تمرین دوچرخه:

سوزاندن چربی شکم با تمرین‌های کاردیو، نیمی از مبارزه است. تمرین دوچرخه ماهیچه‌های شکمی را تقویت می‌کند تا زمانی که چربی آب شود و عضلات نمایان شوند.

  • بالا آوردن پای صندلی کاپیتان:

برای این تمرین شما به صندلی کاپیتانی نیاز دارید که در اغلب باشگاه‌های ورزشی پیدا می‌شود. صندلی عقب‌رفته و جای دست را با دستتان بگیرید. پاهایتان آزاد هستند. بر روی صندلی بایستید و میله‌های دستی را بگیرید. کمر خود را صاف نگه‌دارید و زانوها را به سمت سینه‌تان بالا بیاورید. سپس پاهای خود را پایین بیاورید.

  • کرانچ با توپ

بر روی توپ دراز بکشید تا کمر خود را روی زمین قرار دهید. دست‌ها را روی سینه یا پشت سرتان قرار دهید. شکم را منقبض کنید و تنه را بالا و به سمت جلو بیاورید. پایین کمر خم شود. توپ را در طول هر ضربه محکم نگه‌دارید. زمانی که کرانچ را انجام می‌دهید، نفس خود را بیرون دهید.

  • کرانچ پای عمودی:

دراز بکشید و دست‌هایتان را پشت سرخود قرار دهید. پاهایتان را صاف کنید. سر و شانه‌ها را از روی زمین بلند کنید. دوباره دراز بکشید. تمام مدت پاها را در هوا نگه‌دارید. زمانی که خم می‌شوید، نفس خود را بیرون دهید.

  • کرانچ معکوس:

روی زمین دراز بکشید و بازوهایتان را کنارتان قرار دهید. پاهای خود را بالا ببرید و آن‌ها را از کف جدا کنید تا زانوها زاویه 90 درجه‌ای ایجاد کنند. ماهیچه‌های شکمی را سفت کنید و سر و شانه‌هایتان را از زمین بلند کنید. زمانی که بدنتان منقبض می‌شود، نفس خود را بیرون دهید.

پنج حرکت برای تخت شدن شکم

اگر شکمی صاف می خواهید، خوب، با کمی تلاش می توانید با انجام این تمرینات شکم رویاهای خود را بدست آورید.

پلانک

برای تکمیل این تمرین روی شکم خود دراز بکشید و ساعد خود را روی زمین قرار دهید. سپس، با ساعد خود فشار دهید و خود را به سمت بالا فشار دهید - با استفاده از انگشتان پا به عنوان تکیه گاه - تا زمانی که سر، گردن، پشت و پاها در یک خط مستقیم قرار گیرند.

این یک تمرین عالی برای شکم صاف است زیرا عضلات هسته داخلی، عضلات فوقانی و پایین شکم شما را تقویت می کند و کالری بیشتری را در مقایسه با سایر تمرینات شکمی مانند حرکت دراز و نشست می سوزاند. این به این دلیل است که برای انجام پلانک باید عضلات پاها، بازوها و پشت خود را نیز درگیر کنید.

ژست قایق

اگر می خواهید تمرین چالش برانگیز شکم تخت را امتحان کنید، باید ژست قایق را به تمرین خود معرفی کنید. انجام منظم این حالت یوگا به سرعت به شما کمک می کند تا به هدف خود یعنی داشتن شکم صاف برسید. برای شروع، با زانوهای خمیده روی زمین بنشینید. کمی به عقب خم شوید و سپس پاهای خود را بالا بیاورید و آنها را صاف کنید تا بدن شما به شکل V در آید. بازوهای شما باید دراز و موازی یکدیگر باشند. کف دست خود را به سمت داخل نگه دارید. به یاد داشته باشید که در حین انجام این تمرین عضلات شکم خود را درگیر کنید و شکم خود را آرام و صاف نگه دارید.

این یک تمرین فوق العاده برای شکم است زیرا عضلات مرکزی بدن شما را هدف قرار داده و تقویت می کند و تعادل را بهبود می بخشد.

کوهنوردی

برای انجام این تمرین، هر دو دست خود را به اندازه عرض شانه روی زمین در مقابل خود قرار دهید (مثل اینکه می خواهید یک فشار را کامل کنید.) سپس از انگشتان پا برای فشار دادن پای راست خود استفاده کنید. به سمت جلو بکشید و پای چپ خود را دراز کنید. برگشتن. در طول تمرین روی انگشتان پا نگه دارید و هر پا را به تعداد دلخواه تکرار کنید. بالاتنه شما نباید در طول تمرین حرکت کند.

برای افزایش سختی، زمانی که با این تکنیک راحت شدید، گام‌های خود را سریع‌تر کنید، یا می‌توانید با استفاده از توپ طبی برای تمرین بازوها و حفظ تعادل، ارتفاع بیشتری اضافه کنید. علاوه بر داشتن یک تمرین قلبی عروقی خوب در هنگام کوهنوردی، شما همچنین عضلات شکم خود را تمرین می دهید زیرا این تمرین به شما نیاز دارد که قلب خود را درگیر کنید.

مدیسین بال اسلم

برای این تمرین به یک توپ طبی بدون جهش نیاز دارید. با استفاده از هر دو دست، توپ پزشکی خود را بالای سر خود بلند کرده و پاهای خود را به اندازه عرض شانه از هم باز کنید. زانوهای شما باید کمی خم شوند. حالا توپ را به صورت انفجاری پایین بیاورید، از ناحیه کمر خم شوید و آن را روی زمین پرتاب کنید. سعی کنید به یک ریتم وارد شوید تا بتوانید پس از برخورد توپ به زمین، آن را بگیرید. در طول این تمرین نباید تعادل یا وضعیت بدن خود را از دست بدهید. اگر این کار را می کنید، ممکن است به این دلیل باشد که توپ دارویی که استفاده می کنید بسیار سنگین است.

مدیسین بال اسلم یک تمرین کل بدن است که ثبات مرکزی بدن شما را تقویت می کند و به شما کمک می کند شکم خود را تقویت کنید.

کرانچ دوچرخه

اگر می خواهید شکمی صاف داشته باشید این تمرین ضروری است. برای شروع کرانچ دوچرخه، به پشت دراز بکشید. کف دست خود را زیر سر خود قرار دهید و پاهای خود را بالا بیاورید تا در زاویه 90 درجه قرار گیرند. دست راست خود را روی سر خود نگه دارید، بدن خود را بچرخانید، آرنج راست خود را به سمت زانوی چپ خود بیاورید. اندام های خود را متناوب کنید، آرنج چپ خود را به سمت زانوی راست ببرید. برای به دست آوردن حداکثر نتیجه، این تمرین باید به آرامی اجرا شود.

کرانچ دوچرخه یک ورزش عالی است که می‌توان آن را در تمرینات شکم صاف گنجاند، زیرا تحقیقات نشان داده است که این ورزش روی تمام عضلات اصلی شکم کار می‌کند.

برای لاغری شکم چه بخوریم

خوردن برخی از مواد غذایی کمک شایانی در تخت کردن شکم می‌کند که این مواد غذایی شامل:

  • فلفل دلمه‌ای قرمز
  • سوسن عنبر (نعنا اهوازی)
  • سبزی‌ها برگی
  • ماست
  • غلات کامل
  • با سبزی‌ها گروه کلم
  • روغن‌زیتون
  • سرکه سیب
  • چای سبز
  • سیب
  • تخم‌مرغ
  • بادام
  • ماهی سالمون، تن و ماکرو

برای داشتن شکم تخت و بدنی ورزیده علاوه بر انجام ورزش‌های مخصوص، رژیم غذایی مناسب را نیز باید رعایت کرد و هردوی این روش‌ها باید اصولی و تخصصی باشد تا زود به نتیجه رسید.

منبع:www.ghafaridiet.com

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha