فرهنگ نقش بسزایی در تمدن سازی کشور دارد

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه مسیر تمدن سازی در بیانه گام دوم مشخص شده است گفت: فرهنگ نقش بسزایی در تمدن سازی دارد، و هرچه قدر کتاب وکتابخوانی  توسعه داده شود ، آگاهی مردم بالا می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ؛ ابوالفضل رفیعی روز یکشنبه(۲۹آبان )‌در آئین گرامیداشت روز کتاب و کتابدار با بیان اینکه خدمت به کتاب، تلاش برای ارتقای فرهنگ جامعه است اظهار کرد: بدون شک این تلاش در مسیر تمدن‌سازی و کمک به تحقق تمدن ایرانی اسلامی است که عقبه تاریخی مشخص، غنا و عمق بیشتری دارد و مدعی جهان شمولی است.

وی با بیان اینکه کار در حوزه کتاب، کار بسیار ارزشمندی است، افزود: تلاشی که از ناحیه دشمن برای مقابله می‌بینیم به دلیل پیشرفت و قدم گذاشتن در ادامه مسیر تمدنی و فرهنگی است که ریشه اصلی آن به برخورد و مقابله غرب با این روند برمی‌گردد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان تصریح کرد: این موضوع ناشی از این است که دشمن مسیر پیشرفت را می‌بینند و به بهانه‌های مختلف سعی در ایجاد مانع و مشکل در کشور را دارد.

رفیعی با اشاره به اینکه مسائل داخلی بخشی است که بستر، زمینه و بهانه برای جولان دشمن را می‌دهد بیان کرد: باید در راستای بهبود شرایط و رفع مشکلات تلاش کنیم که پیگیری هایی نیز می‌شود منتهی باید توجه کرده و عفلت نکنیم از بزرگ‌نمایی دشمن که همین اغتشاشات اخیر نیز برنامه‌ریزی دشمن است و مستندات آن مشخص است.

وی با بیان اینکه نباید ریشه ایم کشور را فراموش کنیم افزود : دشمنان خیلی عریان سلاح وارد می‌کنند قصد ایجاد کشته سازی دارند و می‌خواهند رعب و وحشت ایجاد کنند که همه این کارها عقبه دشمن است و پیگیری می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مسیر تمدن سازی در بیانه گام دوم مشخص شده است اظهار کرد: کشور ایران در ابن مسیر قرار دارد و به همین دلیل دشمنان به هر شکلی ممانعت ایجاد می‌کنند.

رفیعی با بیان اینکه فرهنگ نقش بسزایی در تمدن سازی دارد، عنوان کرد: هرچه قدر کتاب وکتابخوانی را توسعه دهیم، آگاهی مردم بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه افزایش آگاهی چیزی است که بدخواهان نمی‌خواهند ببیند بیان کرد: آگاهی منجر به شناخت در زمینه‌های فرهنگی و تمدنی و مقایسه‌هایی می‌شود که همه هویت مردم را تشکیل می‌دهد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه دشمن در تلاش و مانور دادن برای بی وهویت کردن نسل جدید است افزود: ذهن آماده نوجوان را به شکل دیگری که غیر از برنامه‌ریزی نظام آموزشی و فرهنگی است، پر می‌کنند.

رفیعی تصریح کرد: در این راستا باید از روش‌های نوین در جلب مشارکت مردم در حوزه کتابخوانی، ترویج آن و توسعه زیرساخت‌ها و در دسترس بودن کتاب‌ها با استفاده از ابزارهای مختلف انجام پذیرد تا روز به روز شاهد اثرات این کار در سبک زندگی مردم باشیم که هرچقدر در این زمینه سرمایه گذاری کنیم باز جای کار دارد و یک دستگاه نمی‌تواند انجام دهد چرا که یک کار بین بخشی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha