کم بودن تعداد شرکت های دانش بنیان در کرمان یک ضعف است

استاندار کرمان، گفت: کم بودن تعداد شرکت‌ های دانش‌ بنیان در کرمان یک ضعف است و به همین نسبت بانک‌ ها و دستگاه‌ ها در برخورد و همراهی با این شرکت‌ ها روان و آسان نیستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در هفتاد و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که به اقتصاد دانش‌ بنیان و وضعیت استان در استفاده از این شرکت‌ ها اختصاص داشت، گفت: شرکت‌ های دانش‌ بنیان و فناوری بحث جدیدی در کشور هستند که باید با پشتیبانی و حمایت، آنها را پیش ببریم.

وی افزود: کم بودن تعداد شرکت‌ های دانش‌ بنیان در کرمان نیز یک ضعف است و به همین نسبت بانک‌ ها و دستگاه‌ ها در برخورد و همراهی با شرکت‌ ها روان و آسان نیستند.


استاندار کرمان از تفاوت میان شرکت‌ های دانش‌ بنیان و فناوری نیز گفت و افزود: تاکید قانون بر دانش‌ بنیان‌ ها است و هر کدام را در جای خود باید ببینیم.


فداکار به مشکل شرکت‌ های دانش‌ بنیان با بانک‌ ها، تامین اجتماعی و مالیات هم اشاره داشت و تاکید کرد: باید این بحث در جلسات جداگانه با دستگاه های مربوطه مباحث مطرح و بررسی گردد، تا به زبان و درک مشترک از مسئله برسیم.


وی بر برگزاری دوره‌ های آموزشی برای افزایش آگاهی نسبت به دانش‌ بنیان‌ ها نیز تاکید و اضافه کرد: مکاتبه برای امور مختلف جهت پیشبرد دانش‌ بنیان‌ ها را انجام می‌ دهیم.


استاندار کرمان، اظهار داشت: شرکت شهرک‌ های صنعتی در حوزه مشاوره‌ ای می‌ تواند به دانش‌ بنیان‌ ها کمک کنند و اگر مصوباتی نیز در استان نیاز باشد، انجام خواهیم داد.


فداکار، بیان کرد: حوزه دانش‌ بنیان باید از کارشناسان رسمی بهره‌ مند شود و چندین مجموعه‌ در استان شکل گیرد.


وی؛ پیشنهاد راه‌ اندازی مرکز مشاوره در حوزه‌ های حقوقی، مالی، مالیاتی و تامین اجتماعی برای شرکت‌ های دانش‌ بنیان را نیز عنوان و خاطرنشان کرد: باید موارد و مصادیق مشکل در حوزه دانش‌ بنیان اعلام شود، تا از طریق شورای راهبردی فناوری پیگیری گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha