برگزاری کارگاه آموزشی شرکت های دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با شرکت های دانش بنیان و قوانین آنها در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد ثمری در مراسم آغاز به کار این کارگاه آموزشی ضمن قدردانی از تلاش های مسئولان روابط عمومی واحدهای تابعه، گفت: دوره های آموزشی حضوری مسئولان روابط عمومی واحدهای تابعه دانشگاه بعد از وقفه سه ساله به دلیل شیوع کرونا از پاییز سال جاری همانند سال های گذشته پیگیری می شود.

وی افزود: قرار است تا پایان سال جاری دوره های آموزشی فن بیان و آشنایی با فضای مجازی ویژه مسئولان روابط عمومی واحدهای تابعه برگزار شود.

معاون مرکز رشد فناوری های سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این کارگاه گفت: فرهنگ فناوری و دانش بنیان فرهنگ جدیدی است، که لازم است در رابطه با این موضوعات اطلاعات لازم را کسب کنیم و به روز شویم.

مهندس علی اکبر اسماعیلی رنجبر، افزود: دنیای آینده دنیای تغییرات است و خلاقیت نیاز اصلی مواجهه با این تغییرات گسترده است.

وی با بیان اینکه برخی از آموزش های مدارس و دانشگاه ها و آموزش کنکور گرا و مدرک گرا مانع اصلی رشد خلاقیت در افراد است، اظهار داشت: پیش بینی های جهان آینده نشان می دهد ۷۰ تا ۸۰ درصد شغل ها تا ۲۰ سال آینده دیگر وجود نخواهند داشت و شغل های جدیدی بوجود می آید.

برگزاری کارگاه آموزشی شرکت های دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

معاون مرکز رشد فناوری های سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه این کارگاه آموزشی به تقسیم بندی دانشگاه ها اشاره و بیان کرد: نسل اول دانشگاه، بستری بود که علم در آن گسترش پیدا می کند و در نسل دوم دانشگاه ها پویایی علم در گرو پژوهش است.

مهندس اسماعیلی رنجبر، تصریح کرد: در نسل سوم دانشگاه ها منفعت علم در نوآوری، خلاقیت و رفع نیازها و نسل چهارم دانشگاه ها متخصصین کسب و کار و محصول تحویل جامعه می دهند.

وی با بیان اینکه برای دانشگاه های نسل سوم و چهارم نظام ملی نوآوری ایجاد شده است، عنوان کرد: مراکز تحقیقاتی، مراکز نوآوری، مراکز رشد، پارک علم و فناوری، شتاب دهنده و واحدهای تحقیق و توسعه از اجزای نظام ملی نوآوری هستند.

معاون مرکز رشد فناوری های سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در مورد نقش روابط عمومی در عرصه فناوری و دانش بنیان ، اظهار کرد: اطلاع رسانی، تبلیغات و فرهنگ سازی از وظایف و اهداف فعالیت روابط عمومی به شمار می رود، که لازم است با علم روز و دانش های امروزی آشنا شوند.

مهندس اسماعیلی نقش روابط عمومی را در شکل گیری استارتاپ، جذب سرمایه های لازم، ارزش آفرینی، بازاریابی و فروش موثر عنوان و خاطرنشان کرد: ایران سرزمین فرصت هاست و کارآفرینی وقتی شروع می شود که بحران آغاز شود.

برگزاری کارگاه آموزشی شرکت های دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha