کلنگ مرکز توانبخشی هلال احمر در گنبدکاووس  زده شد

با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور کلنگ ساخت مرکز توانبخشی این جمعیت در شهرستان گنبدکاووس به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از گنبدکاووس؛ محمد شهرکی خیر اهل گنبد کاووس، ساخت مرکز جامع توانبخشی در این شهر به عهده گرفته‌است. این مرکز در زمین هلال احمر و جنب داروخانه این جمعیت در شهر گنبد کاووس به مساحت ۳۰۰ متر مربع ساخته می‌شود و تجهیز و راه‌اندازی آن را هلال احمر انجام خواهد داد.

رئیس جمعیت هلال احمر در جریان سفر استانی به گلستان در آیین کلنگ‌زنی این مرکز حضور یافت و گفت: هلال احمر نهاد مردمی و خیریه است و مدیران آن تنها رابطی بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان هستند.

دکتر کولیوند افزود: جنس کار هلال احمر اینگونه است که همه مردم در آن حضور دارند و هرکس سهم خود را ادا می‌کند. بنابراین همه شما خیرین، مردم و حاضرین بخشی از جمعیت هلال احمر هستید. ساز و کاری طراحی کرده‌ایم تا گزارشی از خدمات ارائه شده در هلال احمر، مرتبط با کمکی که خیران می‌کنند به آن‌ها ارائه شود تا ثمرات کار خیرشان را مشاهده کنند.

وی تاکید کرد: خیرین داوطلب سرمایه های بزرگ هلال احمر هستند و در هم گلستان خیرین زیادی وجود دارد و قطعا ما قدردان زحمات و خدمات حاج محمد شهرکی هستیم.

قاسم غریب آبادی مدیرعامل هلال احمر گلستان از همراهی و همت از حاج محمد شهرکی خیر داوطلب گنبدکاووسی قدردانی کرد و کلنگ زنی این مجتمع توابخشی که امروز شاهد آن هستیم را حاج محمد شهرکی در ۱۸ اردیبهشت در سالن اجلاس سران قول دادند با اعتبار و هزینه خودشان احداث کنند.

کلنگ مرکز توانبخشی هلال احمر در گنبدکاووس  زده شد

نماینده مردم گنبدکاووس و بخش داشلی برون گفت: هلال احمر سمبل عشق و وفاداری و اخلاص است و امدادگران و داوطلبانی که بدون دریافت حق الزحمه و بعضا حقوقی اندک به فعالیت در هلال احمر ادامه می دهند و تنها انگیزه ای که آن ها در این راه ثابت قدم کردم عشق و فداکاری و انسانیت است.

امانقلیچ شادمهر افزود: این جمعیت با همه ی تلاش مسئولان با چالش هایی از لحاظ اعتبار و بودجه روبرو است، از جمله شرق گلستان و مرکز صقلش گنبدکاووس با وسعت گسترده سرزمینی مرکز حوادث و سانحه شهرستان و نیازمند توجه بیشتر مسئولان، امیدواریم با حضور دکتر کولیوند که نگاه ویژه و کمک کننده ای به این استان دارند مشکلات هلال احمر در گلستان با سرعت بیشتر مرتفع شود.

دکتر رضا آریان پور نماینده مردم مینودشت، کلاله و مراوه تپه هم گفت: در استان گلستان تمامی حوادث اتفاق میفتد، این تعدد و تنوع حوادث مشکلات عدیده ای برای استان در پی دارند و به عنوان چهار راه اتصالی به مشهدالرضا پذیرای مردم از اقصی نقاط کشور است. بضاعت هلال احمر استان حقیقا پاسخگوی این همه حوادث نیست و امیدوارم با حضور دکتر کولیوند بخش مهمی از این کمبودهای اعتباراتی و تجهیزاتی به فرصتی برای رفع آن ها تبدیل شود.

امام جمعه شهرستان گنبد کاووس هم اظهار کرد: جمعیت هلال احمر سرمایه بزرگ اجتماعی دارد که اعتماد مردمی است، نشان آن وجور هزار خیر است که سرمایه های مالی خود را ترجیح می دهند از مسیر هلال احمر به نیازمندان برسانند قطعا وجود مدیران خوب در این مجموعه حافظ اعتماد مردم است.
حجت الاسلام والامسلمین ترابی در ادامه به تاسیس چندین بانک امانات پزشکی در هلال احمر استان ها به دست توانمند حاج محمد شهرکی خیر داوطلب گنبدکاووسی اشاره کرد و گفت این کار نیک می تواند یک الگوی جهانی باشد و اکنون یک مجتمع توانبخشی که منشا خدمات ارزنده برای مردم منطقه خواهد بود با همت شهرکی ساخته خواهد شد.

خبرنگار: ملیحه زنگانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha