مرکز دیالیز پیوند اعضا منتصریه، قطب شرق کشور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مرکز دیالیز پیوند اعضا منتصریه، قطب شرق کشور است و تا کنون چندین هزار بیمار از خدمات این مرکز بهره مند شده و زندگی دوباره یافته اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،، دکتر محمد علی کیانی در نشست با تولیت آستان قدس رضوی که در بیمارستان منتصریه برگزار شد، تصریح کرد: مسئله پیوند از اهمیت بسیار بالایی در حوزه سلامت برخوردار بوده و در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیوندهای گسترده‌ای با پیچیدگی زیادی انجام می‌شود و خوشبختانه اکثر موارد پیوندی انجام شده در بیمارستان منتصریه موفقیت‌آمیز بوده است.

وی ادامه داد: ما در شهر امام هشتم(ع) جراحان برجسته‌ای در بحث‌ پیوندهای کبد، کلیه، قلب، قرنیه، پوست، مغز استخوان و غیره داریم و نام این شهر به برکت امام رضا(ع) به عنوان یکی از قطب‌های اصلی پیوندی کشور می‌درخشد.

دکتر کیانی خاطرنشان کرد: خدمت به مردم در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه سلامت بزرگترین توفیقی بوده که نصیب تک‌تک خادمان حوزه سلامت شده است و خدای بزرگ را شاکریم که این توفیق را نصیب ما کرده است.

با استفاده از ظرفیت پیشکسوتان بیش از ۷ هزار مشاوره در خصوص تایید مرگ مغزی و شرایط انجام پیوند داشته‌ایم

همچنین دکتر علی‌اکبریان، رئیس بیمارستان منتصریه هم در این نشست، گفت: تولیت و موقوفه بیمارستان منتصریه متعلق به آستان قدس رضوی بوده که مدیریت برنامه‌های اجرایی آن طبق توافق صورت گرفته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار شده است.

وی افزود: بیمارستان منتصریه ۶۶ تخت مصوب، ۳۲ تخت بستری و ۲۲ تخت دیالیز دارد و در این مرکز درمانی تمامی خدمات فوق تخصصی به زائران و مجاوران امام رضا(ع) ارائه می‌شود، حتی بیماران خارجی هم مناسب با دستورالعمل‌ها خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

رئیس بیمارستان منتصریه ادامه داد: ما سومین بیمارستان برتر کشور در بحث پیوند اعضا و بزرگترین بیمارستان استان در این خصوص هستیم.

دکتر علی‌اکبریان با بیان اینکه ما از ظرفیت پیشکسوتان نهایت استفاده را داریم و تاکنون بیش از ۷ هزار مشاوره با آنان در خصوص تایید مرگ مغزی و شرایط انجام پیوند داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: از زمان راه‌اندازی بیمارستان متصریه تاکنون عمل های پیوند متعددی شامل ۱۶۴۳ پیوند کلیه از مرگ مغزی، ۲۳۸۹ پیوند کلیه دهنده زنده، ۵۲۳ پیوند کبد (۳۰ مورد اطفال)، ۱۹ پیوند کلیه و پانکراس و۲۸۶ پیوند مغز استخوان انجام شده است.

وی اضافه کرد: قبل از سال ۹۰ نزدیک به ۶۵ درصد اهدا کلیه از دهنده زنده بود، اما اکنون بیشتر آنان از دهنده مرگ مغزی است.

رئیس بیمارستان منتصریه افزود: همچنین مرکز تحقیقات پیوند هم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد شده و در کنار آن باید اشاره کنیم که با همکاری شهرداری و شورای شهر در زمینه فرهنگ‌سازی اهدای عضو به‌طور ویژه کار شده است.

دکتر علی‌اکبریان با اشاره به اینکه پیوند کلیه، کبد، پانکراس و مغز استخوان در بیمارستان منتصریه، پیوند قرنیه در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) و قلب و پیوند پوست در بیمارستان امام رضا(ع) انجام می‌شود، بیان کرد: عمل پیوند عضو یک کار تیمی بوده و دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور در این خصوص بوده است.

رئیس بیمارستان منتصریه با بیان اینکه انجام پیوندها رایگان بوده و تنها هزینه آزمایش و سونوگرافی دریافت می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی بیماران به دلیل فقر مالی توان پرداخت هزینه‌های دارو و درمان را ندارند که لازم است در این زمینه خیران سلامت مشارکت بیشتری داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha