کمبود داروی آنتی بیوتیک در داروخانه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برطرف شد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با وزارت بهداشت و دریافت سهمیه داروی آنتی بیوتیک خوشبختانه در حال حاضر کمبودی در این خصوص در داروخانه ها وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر ناصر وحدتی، با اشاره به اینکه 7 درصد از تولید و واردات داروهای آنتی بیوتیک کشور، سهم استان خراسان رضوی است، خاطر نشان کرد: این سهم در قالب تولید داخلی و یا محموله وارداتی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافته است و مدیریت توزیع آن بر عهده دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه داروهای تولید داخل به تناوب به دست دانشگاه علوم پزشکی مشهد می رسد، تصریح کرد: چندی پیش با کمبود داروهای آنتی بیوتیک در کشور روبرو شدیم که با تدابیر لازم این موضوع مدیریت شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عموم مردم در صورت ابتلا به علائم سرماخوردگی ضمن اجتناب از خود درمانی و استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک، به پزشک مراجعه و فقط طبق تجویز پزشک از این نوع دارو استفاده کنند چراکه در برخی از بیماریهای ویروسی، استفاده نابجا از داروی آنتی بیوتیک می تواند عوارض به همراه داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha