افزوده شدن خدمات داوطلبانه به سبد حمایتی بیماران اتیسمی

سلیمی‌گفت: سازمان داوطلبان هلال احمر با همکاری مشترک بیمارستان روزبه تهران، چارچوبی را برای حصول اطمینان از دسترسی برابر کودکان مبتلا به اتیسم به خدمات بهداشتی درمانی و زندگی اجتماعی ارائه می دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ وحید سلیمی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان اجتماعی و عام المفعه بین المللی در سراسر کشور از ترویج و افزایش مداخلات زودهنگام به عنوان بخشی از فعالیت های مربوط به تامین سلامت و کرامت انسان‌ها حمایت می‌کند، افزود: این تشخیص و مداخله زودهنگام در سلامت، آموزش و رفاه اجتماعی کودکانی که با اختلال اوتیسم زندگی می‌کنند بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌های کودکانی که در معرض خطر ناتوانی‌های ذهنی هستند یا با آنها زندگی می‌کنند باید در زودترین زمان ممکن از طریق برنامه‌های غربالگری شناسایی شده و به سوی خدماتی از جمله مداخلات زودهنگام، آموزش، مراقبت و طرح های سلامت جامعه هدایت شوند.

سلیمی اضافه کرد: اهمیت این برنامه‌ها در مواقع بحران بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود، بنابراین بیمار طیف اوتیسم در صورت بروز بیماری یا حادثه، قادر به بیان مشکلات خود و یا ایجاد ارتباط برای کمک گرفتن از دیگران نیست و این امر خدمت رسانی نیروهای داوطلب و امدادی به بیمار را با مشکل و پیچیدگی‌هایی همراه می‌کند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به به رسالت سازمان متبوعش برای خدمت رسانی داوطلبانه به هموطنان، اظهار کرد: می‌توان آموزش های تخصصی به منظور آشنایی مددکاران اجتماعی داوطلب و امدادگران با مشکلات و پیچیدگی‌های رفتاری بیماران طیف اوتیسم و چگونگی برقراری ارتباط با این عزیزان را در قالب فیلم های آموزشی و دوره‌های فشرده برگزار کرد.

همچنین سلیمی‌به تشریح جزییات اجرایی برنامه "امداد اجتماعی" جمعیت هلال احمر و نقش آن در حمایت از سلامت قشرهای آسیب دیده و آسیب پذیر از حوادث پرداخت و عنوان کرد: خدمت رسانی به این عزیزان برای ما بسیار ارزشمند است. اولویت کار ما آموزش و پیشگیری است. اگر این آموزش ها افزایش پیدا کند و خانواده‌ها بدانند که چه نیروهای مددکار اجتماعی داوطلب و چه امدادگران در خصوص برخورد با افراد دارای اتیسم آگاهی لازم را دارند ، این همکاری افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: در پروتکل های "امداد اجتماعی"، اتیسم را با سطوح اولویت بندی به وضوح وارد کرده و روش های علمی و کارآمدی برای اجرای آن در مواقع بحران تعریف شده است.

به گفته سلیمی تاکنون به همت خیرین و نیکوکاران جمعیت هلال احمر، بیش از ۳۴۰ جلد کتاب کمک آموزشی و راهنمای کاردرمانی و گفتاردرمانی و... به ارزش ریالی افزون بر ۳۳۰ میلیون ریال به همراه بسته‌های معیشتی به خانواده‌های بیماران اتیسم بیمارستان روزبه اهدا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha