عملیات نصب سیستم کمک ناوبری فرودگاه اهواز وارد مرحله پایانی شد

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت: عملیات نصب سیستم کمک ناوبری (ILS) فرودگاه اهواز، وارد مرحله پایانی شد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت، سید مهدی رزاز، مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت استفاده از سامانه کمک ناوبری فرود اتوماتیک در فرودگاه‌ها به خصوص در مناطق جنوبی کشور که دارای شرایط خاص آب و هوایی(مه و ریزگردها) هستند، سامانه کمک ناوبری قدیمی فرودگاه اهواز جمع‌آوری و سامانه جدید نصب و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه کمک ناوبری (ILS) قدیمی در سال ۱۳۸۱ در فرودگاه اهواز نصب شد، عنوان کرد: این دستگاه به دلیل قدمت بالا و نبود قطعات یدکی، مستلزم تعویض بود. در همین راستا با مشارکت استانداری خوزستان و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، دستگاه جدید با تکنولوژی بالاتر خریداری و بر روی باند ۳۰ جایگزین دستگاه کنونی شد.

مدیرکل فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز به نقش این سامانه در افزایش ایمنی پروازها اشاره کرد و افزود: نصب سامانه جدید ضمن کاهش تاخیر و یا ابطال پروازها، نقش به سزایی در ایمنی هواپیماها در زمان بروز مشکلات جوی خواهد داشت.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، رزاز خاطرنشان کرد: عملیات نصب این سامانه توسط کارشناسان اداره کل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و اداره مهندسی الکترونیک فرودگاه اهواز در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha