۵۰۰ میلیارد تومان غرامت در دستور پرداخت بیمه کشاورزی فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش کشاورزی این استان به میزان تقریبی 500 میلیارد تومان آغاز و در دستور کار بانک کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مجتبی دهقان پور با اشاره به پیگیری های مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان مجلس و شخص استاندار برای تامین مالی و پرداخت غرامت خسارت های بخش کشاورزی تصریح کرد: بخش عمده ی غرامت ها مربوط به زیر بخش زراعت با حدود 24 هزار بیمه گذار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی ها در گام نخست غرامت خسارت های ناشی از سیل، سرمازدگی و خشکسالی بخش زراعت پرداخت می شود، اظهار کرد: با توجه به محدودیت های اعتباری که صندوق بیمه محصولات کشاورزی با آن مواجه است و نظر به تلاشی که مدیران صندوق بیمه کشاورزی داشته اند و پیگیری های استاندار محترم فارس، این استان در اولویت پرداخت غرامت ها قرار گرفته است.
به گفته وی؛ قرار است در این مرحله حدود 60 درصد خسارت هایی که پیش بینی شده پرداخت شود. 120 میلیارد تومان به زیر بخش باغبانی و 40 میلیارد تومان نیز به زیر بخش های دام و طیور اختصاص دارد.
او با اشاره به اینکه به نظر می رسد پرداخت غرامت خسارت های بخش کشاورزی استان فارس در زمان تقریبا مناسبی در حال انجام است، ابراز کرد: این پرداخت ها می تواند به کشاورزان کم بضاعت کمک کند تا نسبت به خرید نهاده های مورد نیاز خود برای کشت شتوی اقدام کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تشریح کرد: در چند سال گذشته خشکسالی فشار خیلی شدیدی را به معیشت و اقتصاد بهره برداران این استان وارد کرده است. کشاورزان شهرستان های خرامه، زرقان و قسمتی از شهرستان مرودشت و به طور مشخص کشاورزانی که در اراضی پایاب سد درودزن فعالیت می کنند با توجه به عدم امکان کشت در سال گذشته از این دسته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha