لزوم تسریع در روند احداث مسکن معلولین در استان کرمان

استاندار کرمان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خطاب به دستگاه‌ های خدماتی گفت: برای احداث مسکن خانواده‌ های دارای معلول کمک کنند، تا کارها زودتر پیش برود و از آنها غافل نمانیم. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان؛ با تاکید بر کاهش آسیب‌ های اجتماعی و توجه به پدافند غیرعامل در تدوین برنامه هفتم توسعه، گفت: موضوعات آب، صنعت و معدن، کشاورزی، مالیات و حقوق دولتی معادن باید مورد توجه مدیران قرار گیرد، لذا تا شنبه هفته آینده موارد را به سازمان مدیریت استان ارسال کنند.

وی در ادامه خطاب به دستگاه‌ های خدماتی استان، تاکید کرد: دستگاه ها و نهادها برای احداث مسکن خانواده‌ های دارای معلول کمک کنند، تا کارها زودتر پیش برود و از آنها غافل نمانیم.


استاندار کرمان با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: رویکرد برنامه هفتم توسعه به سمت مسئله محوری رفته و یکسری مسائل کلیدی در نظر گرفته شده، نقش و کارکرد استان‌ها و توجه به آمایش یکی از مسائل مورد تاکید واقع شده است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز با اشاره به در نظر گرفتن شرایط خاص کشور به لحاظ کاهش صادرات نفت، بحران آب در برنامه هفتم، افزود: تغییر رویکردهای برنامه‌ ریزی باعث شد بازنگری در نظام برنامه‌ ریزی در محتوا و فرآیند نظارت داشته باشیم.


جعفر رودری با اشاره به اینکه در برنامه هفتم رشد دانش بنیان همراه با ثبات اقتصادی مبتنی بر آمایش سرزمین و موضوع عدالت محوری دنبال می شود، تصریح کرد: برنامه محوری به جای حکم محوری، تمرکز بر هسته‌های اصلی و ابرپروژه ها، تمرکززدایی و تبدیل نقش استان‌ ها، مشارکت بخش غیردولتی و ذینفعان در امر توسعه و ... از جمله رویکردهای برنامه هفتم توسعه است.


وی با اشاره به اینکه اخیرا در زمینه هزینه های مربوط به سیل ۲۶ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده، تصریح کرد: ابلاغ تخصیص و تنخواه متفاوت است که مشکلاتی برای دستگاه ها ایجاد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha