برگزاری اولین جلسه آسیب شناسی عملیات بهداشتی و درمانی در اربعین ۱۴۰۱

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در اولین جلسه آسیب شناسی عملیات بهداشتی و درمانی در اربعین 1401 گفت: گروه‌های ارائه دهنده خدمات بهداشتی - درمانی برای مراسم اربعین 1402ساماندهی می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ اولین جلسه آسیب شناسی عملیات بهداشتی و درمانی اربعین ۱۴۰۱ در مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر برگزار شد.

طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر اولین تیم امدادی به عتبات عالیات را سال ۸۶ با 9 نفر جمعیت و با شرایط اضطراری در روز تاسوعا اعزام کرد. تا سال ۹۲ تعداد تیم امدادی ما حدودا ۶۰ نفره بود و ۳ الی ۴ روز برای عملیات امدادی اعزام می‌شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۸ که آخرین عملیات اربعین قبل از شیوع کرونا بود، نزدیک به 1300 نفر نیروی امدادی مرکز پزشکی حج و زیارت به عتبات اعزام شدند. سال ۱۴۰۰ به دلیل حاکم بودن شرایط کرونایی در کشور تیمی محدود به ۱۷۰ نفر را اعزام کردیم. زیرا به دلیل محدودیت های کرونایی تعداد زائران هم کم بود.

به گفته این مقام مسئول؛ در سال جاری تیم ۴ هزار نفره امدادی حج و زیارت برای مراسم اربعین حسینی اعزام شدند.

برگزاری اولین جلسه آسیب شناسی عملیات بهداشتی و درمانی در اربعین ۱۴۰۱

وی با اشاره به اینکه در مراسم اربعین امسال با توجه به شرایطی که داشتیم تهیه و تدارک دارو از چند ماه قبل انجام شد، افزود: اختلال قابل توجه در برنامه پیاده روی اربعین حسینی امسال بحث پروازها بود. امسال علی رغم پیش بینی‌هایی که با هواپیمایی کشوری انجام شد به دلیل ازدحام جمعیت از سوی زائران امکان پرواز را از دست دادیم که در روند خدمات رسانی تاثیر گذاشت.

درودی توضیح داد: یکی از برنامه‌های هلال‌احمر برای پیاده روی اربعین سال 1402 این است که ساماندهی گروه‌های ارائه دهنده خدمات بهداشتی - درمانی را در مراسم پیاده روی اربعین داشته باشیم.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت با بیان اینکه یک بانک ۱۰ هزار نفری تیم پزشکی، برای اعلام آمادگی برای اربعین امسال را داشتیم ولی با این وجود با کمبود نیرو در مراسم مواجه شده ایم خاطر نشان کرد: درمانگاه‌های ما برای برگزاری مراسم اربعین سال بعد، بازطراحی می‌شوند تا استانداردهای لازم را برای پذیرش تعداد بالایی از زائران دارا باشند و بتوانند تمام خدمات بهداشتی و درمانی را به زوار ارائه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha