180 کودک تا پایان دی ماه تحت عمل جراحی کاشت حلزون قرار می گیرند

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: 180 بیمار نیازمند خدمات کاشت حلزون شنوایی در غربالگری اولیه نوزادان بتازگی شناسایی شده اند که تا پایان دی ماه این خدمات به صورت رایگان برای آنها انجام می شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر ایوب توکلیان، با اشاره به اینکه نوزادان در زایشگاه ها و بیمارستان ها تحت غربالگری سلامت قرار می گیرند، خاطر نشان کرد: غربالگری نوزادان در ابعاد مختلفی مانند: بینایی، شنوایی، سلامت دستگاه گوارش، قلب و غیره انجام می شود و نوزادان دارای مشکل شناسایی و برای دریافت درمان های لازم به مراکز درمانی معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه کاشت حلزون از جمله اعمال جراحی است که باید در سنین پایین انجام شود تا کودک بتواند از زندگی عادی بهره مند شود و با محیط پیرامون ارتباط برقرار کند، گفت: عمدتا برای کودکان با مشکل شنوایی در سن زیر 4 سال باید عمل کاشت حلزون انجام شود.

دکتر توکلیان با اشاره به اینکه تمام هزینه های درمانی این کودکان رایگان است، تصریح کرد: هزینه دستگاه حلزون، عمل جراحی و توان بخشی های بعد از کاشت برای کودکان رایگان انجام می شود.

وی گفت: در حال حاضر 180 کودک بیمار دارای مشکل شنوایی منتظر عمل کاشت حلزون هستند که تا پایان دی ماه برای تمام این کودکان اقدامات لازم درمانی انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha