ورود سامانه بارشی به کشور/ آب‌های دریای خزر در سه روز آینده مواج است

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به کشور از بعدظهر امروز از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا به دلیل پایداری جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۸ آذر تشریح کرد و گفت: امروز بارش‌هایی در استان گیلان و شرق اردبیل خواهیم داشت و از بعد ظهر امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در شهرهای غربی و شمال‌غربی نیز رگبار پراکنده توام با بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه امروز در شهرهای بزرگ مانند تهران، البرز ، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌ها را خواهیم داشت افزود: در روز چهارشنبه در استان گیلان و غرب مازندران بارش‌ها به صورت خفیف ادامه پیدا خواهد کرد و فردا این سامانه در شمال‌غرب و غرب کشور تقویت خواهد شد.

رفیعی با تاکید بر این که فردا هم افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: از روز پنجشنبه کاهش بارندگی در غرب و شمال‌غرب پیش‌بینی شده است که بتدریج تداوم این بارش‌ها به سمت شرق و شمال‌شرق کشور خواهد بود .

وی با هشدار مواج بودن آب‌های دریای خزر در سه روز آینده،افزود: روز جمعه اردبیل و سواحل خزر و همچنین اذربایجان‌شرقی و خراسان‌شمالی و شمال خراسان رضوی از این بارش‌ها بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان این که روز چهارشنبه و پنجشنبه از لحاظ دمایی در شمال‌غرب، غرب و سواحل دریای خزر شاهد کاهش دما خواهیم بود ،توضیح داد : از بعدظهر روز پنجشنبه و روز جمعه نوار شرقی کشور با کاهش دما مواجه خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی هوای امروز پایتخت را قسمتی ابری همراه با غبار محلی پیش بینی کرد و گفت: از اواخر فردا شاهد بارش پراکنده باران در سطح استان تهران خواهیم بود.

رفیعی خاطر نشان کرد: بیشینه دمای هوای پایتخت ۱۷درجه بالای صفر و کمینه دما ۷ درجه بالای صفر گزارش شده است.

وی با اشاره به سردترین نقطه کشور طی ۲۴ ساعت گذشته اظهارداشت: خیرآباد استان زنجان امروز دمای ۸ درجه زیر صفر را به ثبت رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha