560 پرستار دانشگاه علوم پزشکی مشهد عضو خانواده شاهد و ایثارگر هستند

مدیر امور شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه 560 پرستار عضو خانواده شاهد و ایثارگر دارد که از این تعداد 25 نفر از آنان پرستاران جانباز و ایثارگر هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر سید روح‌الله هاشمی‌نژاد با اشاره به رشادت‌های مدافعان سلامت در راه مقابله با بیماری کرونا افزود: مدافعان سلامت با ایثار و ازخودگذشتگی و فدا کردن جان‌شان، کارنامه‌ای درخشان را از خود به یادگار گذاشته‌اند که یکی از این گروه‌ها پرستاران زحمتکش هستند.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان 9 پرستار شهید مدافع سلامت داریم که این شهدا اعم از پرستار، کمک پرستار و بهیار، نیروی اتاق عمل و غیره هستند، خاطرنشان کرد:از مجموع این 9 شهید که 6 نفرشان آقا و 3 نفر دیگر هم خانم هستند 6 نفر از بیمارستان‌های دانشگاهی و 2 نفر از بیمارستان‌های خصوصی هستند و یک نفر دیگر هم از بیمارستان‌های نظامی است.

مدیر امور شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همچنین در دوران جنگ تحمیلی هم شاهد ایثارگری و رشادت‌های پرستاران رزمنده‌ای بودیم که نقش بسزایی در پشتیبانی از رزمندگان داشتند و نقش‌آفرینی این قشر متعهد در دوران 8 سال دفاع مقدس با مجروحیت، اسارت، یا شهادت آمیخته بود.

دکتر هاشمی‌نژاد ضمن اشاره به دیگر نقش‌های مؤثری که توسط پرستاران ایفا شد، تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی کار پرستاران، تنها پرستاری و درمان مجروحان نبود، بلکه این گروه زحمتکش در کنار نقش پرستاری، نقش‌های روانشناس، جامعه شناس، روانکاو، مشاور و مربی را هم ایفا ‌کردند، کسانی که به معنای واقعی سنگ صبور رزمندگان و مجروحان جنگی بودند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد 560 پرستار عضو خانواده شاهد و ایثارگر دارد که از این تعداد 25 نفر از آنان پرستاران جانباز و ایثارگر هستند و ما همواره قدردان تلاش‌ها، رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های آنان هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha