ثبت بیش از ۴ هزار مورد ازدواج در زنجان طی سال جاری

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان  با بیان اینکه یک سوم جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهد گفت : طی ۷ ماهه نخست سالجاری ۴ هزار و ۳۳۴ ازدواج در استان زنجان به ثبت رسیده  است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) جواد بازرگان ور سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان با اشاره به تأکیدات ریاست جمهوری مبنی بر شکل دهی کمیته سامان ازدواج در شهرستان ها به ریاست فرمانداران اظهار کرد: مقدمات کار فراهم شده و ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به تدوین آیین نامه ای که دستگاه های اجرایی مراکز فرهنگی آموزشی را برای برگزاری ازدواج زوجین در اختیار قرار گیرد افزود : طبق این آیین نامه دستگاه های اجرایی مکلف بودند ۲۰ درصد از فضاهای آموزشی و رفاهی خود را برای زوج ها قرار دهند و سامانه ای تهیه و تدارک دیده شود توسط فرمانداران که اماکن و مراکز برای اطلاع رسانی زوجین قرار گیرد .

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان تصریح کرد: مستلزم این است شیوه نامه ای توسط معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شود که فعلا این شیده نامه ابلاغ نشده است.

بازرگان با اشاره به اینکه در ۴ شهرستان زنجان، خرمدره ، خدابنده و ایجرود جلسات کمیته سامان ازدواج صورت گرفته و مصوبات آن به دبیرخانه ارسال شده است بیان کرد : متأسّفانه برخی از شهرستان ها این کمیته سامان ازدواج را فعال نکرد ه اند که انتظار می‌رود فرمانداران در تشکیل این کمیته اقدام کنند .

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی جوانان مبنی بر نظارت بر تسهیلات ازدواج به زوجین بود افزود: پیش از این تسهیلات ازدواج ۴۸ درصد پرداخت شده بود که امروز شاهد پرداخت تسهیلات ۶۱ درصدی رسیده ایم که جز رتبه چهارم کشوری هستیم ولی باز انتظارات از سوی زوجین است تا فرایند تسهیلات زودتر اتفاق بیفتد .

این مسئول با بیان اینکه تا پایان مهر ماه از ۱۳ هزار و ۳۳۰ متقاضی ۸ هزار و ۸۶ مورد اعطای تسهیلات انجام شده است ابراز داشت : ۱۱ هزار و ۵۷۳ نفر متقاضی نیز پرونده ناقص دارند که طبق آمار ۶۱ درصد پرداخت تسهیلات صورت گرفته است .

بازرگان با اشاره به پرداخت تسهیلات حوزه فرزند آوری بیان کرد : ۱۹ هزار و ۴۰۹ نفر ثبت نام صورت گرفته که پرداختی۷ هزار و ۵۱۰ مورد بوده که ۳۹ درصد محقق شده است .

وی با بیان اینکه یک سوم جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهد افرود : ۳۶۷ هزار نفر جوان در استان وحود دارد که ظرفیت بسیارخوبی است که طی ۷ ماهه نخست سالجاری ۴ هزار و ۳۳۴ ازدواج در استان به ثبت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha