در تربیت نیروی انسانی و تولید تجهیزات مدیون شهید شهریاری هستیم/ ایران در بحث هسته ای مدیون هیچ احد و ناسی نیست

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تهران بیان اینکه کشور ایران در بحث هسته ای مدیون هیچ احد و ناسی نیست گفت : به برکت خون شهیدان شهریاری کشور ایران در جایگاه ۱۰ کشور هسته ای جهان قرار دارد و کشور مستقلی است و کسی نمی‌تواند به ما امر و نهی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، سید محمدرضا آقامیری روز سه شنبه(۸آذر)در مراسم دوازدهمین سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای زنجان در محل دانشگاه پیام نور با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانه گام دوم انقلاب به برکات انقلاب اظهار کرد: ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی و موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت های حیاتی و اقتصادی و عمران را تأکید و از برکات انقلاب عنوان کرده اند .

وی با بیان اینکه محصول تلاش چهل ساله اکنون در برابر چشمان ما کشور و ملتی آزاد ، مستقل، مقتدر و.... انباشته از تجربه های گرانبها است افزود: جوانان محور موتور پیشران حرکت هستند و علم و فناوری به عنوان‌ آشکار ترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است .

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تهران با بیان اینکه متأسّفانه به فرمایشات رهبری در گام دوم انقلاب کمتر پرداخته می‌شود بیان کرد : بیانه گام دوم انقلاب را فقط نگاه کرده ایم بلکه حاوی نکاتی است که باید برگردیم و تاریخ انقلاب را نگاه کنیم .

آقامیری با بیان اینکه علم و فناوری به عنوان عامل اقتدار و قدرت و بزرگترین ابزاری که ما را در بالاترین جایگاه قرار داده است اظهار کرد: باید بدانیم شهیرانی همچون مجید شهریاری، علیمحمدی و فخری زاده در کجای این تعریف قرار دارند .

وی با بیان اینکه آمریکایی ها بخوبی می‌دانند اگر انرژی هسته ای درست هرکشوری باشد قدرتمند است افزود : در این راستا آمریکایی ها برای ایران و تمام جهان محدودیت ایجاد کردند تا بتواند مردم جهان را کنترل کنند تا به ابن ابزار دسترسی پیدا نکنند مگر کسانی که خودشان می‌خواهند.

این مسئول با اشاره به اینکه در چند سالی که آمریکایی ها در خماری استفاده از بمب اتم بودند چند کشور از جمله شوروی سابق چین ، فرانسه و انگلیس به این سلاح دسترسی پیدا کردند بیان کرد: در قانون نوشته در mpt بیان می‌کنند که کشورهای دارای سلاح هسته ای این ۵ کشور است که یعنی کشورهایی که این سلاح را دارند سلطه جویی بیشتری کنند و کشورهای فاقد سلاح هسته ای نیز باید سلطه پذیری کند.

آقا میری با بیان اینکه امروزه کره جنوبی دارای قدرت و حتی توانایی داشتن بمب اتم است افزود: امروزه ۱۱ کشور دارای سلاح بمب اتم است ولی کنترل شده است به غیر کره شمالی که مقداری نافرمانی می‌کند.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امریکایی ها توسط عوامل خودشان بحثی را ایجاد می‌کنند که ایران نباید هسته ای داشته باشد در حالی که ۴ قرارداد رکتور هسته ای با ایران امضا کرده بودند .

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تهران با یادآوری اینکه رکتور بوشهر از سال ۵۷ تا سال ۶۵ تعطیل می‌شود و هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد خاطر نشان کرد : برای اطمینان اسرائیل در سال ۶۱ گنبد رکتور بوشهر را مورد هدف قرار می‌دهد و قرار نیست ایران چیزی داشته باشد و خودشان اطلاع دارند که ایرانی که دارای این قدرت است بازدارنده و توانا است و هیچ اتفاقی در این کشور دربحث هسته ای را اجازه نمی‌دهند شکل گیرد.

آقا میری با بیان اینکه در ابتدای انقلاب فقط در دانشگاه شریف دانشجوی کارشناسی ارشد هسته ای به صورت محدود جذب می‌کند و سپس دوباره تعطیل می‌کند اظهار کرد: در سال ۶۵ سه نفر دانشجو وجود داشت و نظام به این جمع بندی رسیده بود که باید در بحث هسته ای قدرت داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه در ایران در شاخه های مختلف معجزه اتفاق می‌افتد ابراز داشت: یکی از شاخه ها هسته ای است که یکسری از جوانان جبهه برگشته منتظر کار تصمیم بر این کار شدند و موقعی دشمن متوجه شد که کاری صورت می‌گیرد که بخش نامه سال ۱۳۷۲ اعلام کرد که هیچ دانشجویی از ایران عراق ، کره شمالی و سوریه حق مطالعه و تحصیل در رشته هسته ای را ندارند .

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تهران ادامه داد : علیمحمدی ها ، فخری زاده ها و از همه مهمتر در بحث هسته ای و تربیت نیروی هسته ای مجید شهریاری ستاره ای در کشور شد و امروز ۲ هزار فارغ‌التحصیل در شاخه های مختلف هسته ای در کشور وجود دارد.

آقا میری با بیان اینکه شهید مجید شهریاری از نظر شخصیتی ،علمی، سیاسی و..به عنوان نمونه کشوری بود خاطرنشان کرد : دکتر شهید شهریاری بعد از نماز سجده شکر عجیبی به جا می‌آورد و از نظر شخصیت معنوی نیز جایگاه ویژه ای داشتند و امروز در تربیت نیروی انسانی و تولید تجهیزات مدیون شهید شهریاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهید شهریاری در ایران نفر اول شبیه سازی بود بیان کرد : در این زمینه کارهای بسیاری انجام داده بودند و حتی شهید شهریاری یک روز در خارج از کشور تحصیل نکرد.

این مسئول با بیان اینکه کشور ایران در بحث هسته ای مدیون هیچ احد و ناسی نیست افزود : امروزه با داشتن فناوری و مدیریت هسته ای، کشوری که چرخه سوخت برای خودش است برای ایران است و به سمت این حرکت می‌کنیم که طراحی رکتور نیز برای خودمان باشد و امروز همه در کنار هم کشور مستقلی هستیم که به برکت خون شهیدان شهریاری در جایگاه بین ۱۰ کشور هسته ای جهان قرار داریم و هرکاری بخواهیم می‌توانیم کنیم و کسی نمی‌تواند به ما امر و نهی کند.

آقامیری با خطاب به اسرائیلی ها بیان کرد : خیلی مغرور نباشید، ما تابع مرجع و رهبر هستیم و فرموده است که بمب اتم نسازید ولی اگر این اجازه را دهد برای شما بد خواهد شد .

وی با بیان اینکه ما امروز قدرت بازدارندگی را داریم و آمریکایی ها، اسرائیلی ها و همه میدانتد ایران در جه مرحله ای است افزود : اجتهادی در اسلام و شیعه داریم که گاهی اوقات حکم عوض می‌شود و تا فرمان رهبری به عنوان وظیفه شرعی فکری در این زمینه نمی‌کنیم ولی از همین آمادگی دشمن می‌ترسد و امروز بازدارندگی کشور ایران در بالاترین سطح است.

این مسئول با بیان اینکه دشمن در سطح خیابان چهره کشور را دچار تخریب و نازیبایی کنند به این دلیل است که در جاهای دیگر توان دیگری ندارند بیان کرد : طی دو سال تمام امکانات در فضای مجازی داده شد و جوانان را در این فضا درگیر شدند که باید الان تاوان آن را بدهیم.

آقامیری با بیان اینکه دشمن وقتی نتوانست به کشور ورود کند و خواستند ما را دچار درگیری داخلی کنند که به سنگ خوردند بیان کرد : اگر اشاره شود کشور قدرت دارد و این توانایی را دارد و توانایی علم را دارد و وابسته به کشوری نیست .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha