استقرار راهداران مازندران در سطح محورهای کوهستانی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران اظهار داشت: با توجه به هشدار هواشناسی و کاهش دما و بارش برف در۴۸ ساعت آینده در سطح تمامی محورهای کوهستانی استان راهداران آمادگی کامل برای بارش های احتمالی و خدمت به کابران جاده ای را دارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از مازندران، حسن جهانیان خاطر نشان ساخت: در طول ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی مازندران ۲۲ راهدارخانه فعالیت دارند که ۳۰۰ نفر از راهداران سخت کوش در قالب ۳۶ اکیپ راهداری زمستانی و با ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری( بلدوزر ، گریدر ، لودر ، کامیون ، نمک پاش ، دستگاه برف خور و دستگاه آب نمک پاش و سواری کمک دار ویژه ( گشت راهداری ) در ۳۷۰۰ کیلومتر از راه های برفگیر و کوهستانی استان و کوهستانی استان و۱۳ گردنه بطول ۷۰۰ کیلومتر گردنه برف گیر به انجام فعالیت های راهداری زمستانی مشغول به خدمات رسانی هستند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و شریانی استان باز و تردد در آنها برقرار است ، گفت: با توجه به کاهش دما در سطح محورهای کوهستانی به کلیه رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت ، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

جهانیان افزود : با توجه به اینکه در زمان بحران و شرایط بد جوی اولویت کاری راهداران محورهای شریانی و اصلی بوده ، از این رو از هموطنان عزیز خواهشمندیم با توجه به هشدارها و اطلاعیه های مکرر رسانه های حقیقی و مجازی از سفر و گردش به مناطق ییلاقی و کوهستانی به جد پرهیز نمایند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ضمن اعلام این خبر که موجودی انبار شن و نمک نیز کنترل شده است تصریح کرد: در سایه حضور فعال و پر رنگ و چشمگیر راهداران در محورهای برفگیر استان به همراه اقدامات ایمنی اداره کل و فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان عزیز انشاءا... شاهد کاهش تصادفات و فوتی های ناشی از آن در سطح راه های استان باشیم.

گفتنی است؛ مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای استان نیز شماره تلفن ۱۴۱ (گویا ) و همچنین سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۱۴۱ آماده پاسخ گویی به مسافرین و مردم عزیز برای اطلاع از آخرین وضعیت راه های این استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha