موسیقی تیتراژ «کوچک جنگلی» در رادیو صبا بررسی می‌شود

مستند رادیویی «ماجرا» شبکه رادیویی صبا به مناسبت سالروز درگذشت میرزا کوچک خان جنگلی راهی آنتن می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی رادیو صبا ،«ماجرا» عنوان یکی از برنامه های مستند این شبکه رادیویی است، که در قالب گزارش به بررسی دلایل شهرت افراد و ماجرا های معروف می پردازد.

این برنامه روز جمعه یازدهم آذر به مناسبت سالروز درگذشت میرزا کوچک‌خان جنگلی، رهبر نهضت جنگل به سراغ تیتراژ سریال موسیقی تیتراژ سریال تلویزیونی «کوچک جنگلی» به کارگردانی بهروز افخمی، موسیقی سید محمد میرزمانی می رود.

انسیه شمس اللهی تهیه کننده ماجرا گفت: مجموعه «کوچک جنگلی» یکی از سریال‌های تلویزیون در دهه شصت است که در ژانر تاریخی – سیاسی بخشی از حماسه‌های میرزا کوچک خان جنگلی و قیام جنگل را به تصویر می‌کشد و در کنار تصویر موسیقی تیتراژ سریال به آهنگسازی سید محمد میرزمانی و خوانندگی ناصر مسعودی است که با آن تم گیلکی و نوای برآمده از تاریخ گیلان طعم تماشای یک سریال حماسی – تاریخی را شیرین کرده است.

وی افزود: در این قسمت از ماجرا به مناسبت سالروز درگذشت میرزاکوچک خان جنگلی با مصاحبه با سید محمد میرزمانی به بررسی ترانه تیتراژ این سریال می پردازیم و جویای این می شویم که این ترانه از کجا آمده است.

شمس اللهی گفت: در این مستند از زبان سید محمد میرزمانی آهنگساز موسیقی و تیتراژ فیلم درباره ترانه تیتراژ سریال «کوچک جنگلی» می شنویم که برگرفته شده از یک ترانه قدیمی محلی است که حتی منصوب به خواهر خود میرزاکوچک خان است و در بخشی از گفتگو آهنگساز این تیتراژ به اعتراض جمعی از بزرگان گیلان درباره خوانندگی این اثر توسط تورج زاهدی و بازخوانی آن توسط ناصر مسعودی خواننده گیلکی اشاره می کند.

مستند «ماجرا» به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی روز جمعه یازدهم آبان ساعت ۱۲:۳۰ تقدیم مخاطبان می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha