پیگیری راهکارهای ارتقا و ملی شدن برنامه پزشک خانواده برای اجرای فاز نخست آن در کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شیراز از پیگیری راهکارهای ارتقا و ملی شدن برنامه پزشک خانواده برای اجرای فاز نخست آن در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «حسین فرشیدی» معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه برنامه های بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی تفیهان و خانه بهداشت بیدزرد سفلی، با حضور در مطب یکی از پزشکان خانواده شیراز، بر روند خدمت رسانی به بیماران و جمعیت تحت پوشش نظارت کرد.

او در این بازدید دستاورد مهم پیشبرد منطقی و عادلانه خدمات سلامت را ارائه مناسب خدمات و کاهش پرداختی مردم عنوان کرد و گفت: برنامه پزشک خانواده طی ۱۰ سال گذشته در استان های فارس و مازندران در حال پیاده سازی است، اما هنوز برای اجرایی شدن در سطح ملی، به مراحل نهایی نرسیده است.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت افزود: راهکارهایی برای ارتقا و ملی شدن برنامه پزشک خانواده ارائه شده و امیدواریم با تامین اعتبار و بهره مندی از تجارب استان های فارس و مازندران، شاهد اجرای فاز نخست این برنامه به شکل وسیع در کشور باشیم.

دکتر فرشیدی آگاهی مردم و ارائه آموزش مناسب در این زمینه را الزامات برنامه پزشک خانواده دانست و اظهار کرد: در همین راستا با برنامه ریزی، در حال فراهم آوری زیرساخت ها و رایزنی با سازمان های مرتبط هستیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به بازدیدهای امروز از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی تفیهان و خانه بهداشت بیدزرد سفلی گفت: کارهای بزرگی در فارس انجام شده و خدمات پزشکان خانواده و مراقبان سلامت، کاهش عوارض ناشی از بیماری ها در درازمدت را به همراه دارد.

او شناسایی بیماران مبتلا به دیابت، فشارخون بالا و سرطان را از جمله دستاوردهای اجرایی این برنامه عنوان کرد و افزود: ادامه روند درمان بیماران نیازمند پیگیری و نظارت است که در فارس به شکل قابل توجهی این امر اجرایی می شود.

در این بازدید که از مطب دکتر «خاکسار» از پزشکان خانواده شیراز انجام شد، نحوه پیاده سازی برنامه پزشک خانواده، مراقبت و پیگیری جمعیت تحت پوشش این مطب مورد بررسی دکتر «حسین فرشیدی» معاون بهداشت وزارت بهداشت و دکتر «مصطفی رضایی» رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت قرار گرفت.
دکتر «مصطفی رضائی» رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، دکتر «عباس رضائیان زاده» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «محمدجواد لولیا» مدیر شبکه و ارتقای سلامت و دکتر «کرم توانی» کارشناس مسوول پزشک خانواده نیز در این بازدید معاون بهداشت وزارت بهداشت را همراهی می کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha