سهم استان زنجان از اقتصاد کشور یک درصد است

استاندار زنجان گفت: در حال حاضر سهم استان زنجان از اقتصاد کشور یک درصد است و باید به فکر بزرگ کردن سهم اقتصاد استان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) محسن افشارچی روز پنجشنبه(۱۰آذرماه) در آیین تودیع و معارفه مدیران سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان اظهار کرد : در یک سال گذشته رویکرد برنامه‌های مدیریتی از پروژه محوری به برنامه محور تغییر پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در گذشته اقتصاد مبتنی بر نفت بوده و در حال حاضر امکان حرکت بر بستر نفت مقدور نیست افزود : در این راستا باید به فکر ایجاد بسترهای لازم سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی در استان باشیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ۳۸.۸ درصد سهم اقتصاد استان در بخش صنعت است بیان کرد : ۶۴ صدم درصد در حوزه استخراج معادن ،۱۴ درصد بخش کشاورزی، ۱۱ درصد بخش خدمات، و ۵ درصد در حوزه تجارت است که باید برای ارتقای آن در استان مسئولین توجه جدی و به عنوان اولویت کاری قرار دهند.

افشارچی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ برنامه کلان استانی باید تا ۱۰ اسفندماه سال‌جاری تبدیل به پروژه شود بیان کرد: برنامه محورکردن برنامه های استان اثرات مثبتی در چند سال آینده مشخص خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۱.۳ درصد مساحت و جمعیت کشور را دارد اظهار کرد: در حال حاضر سهم استان زنجان از اقتصاد کشور یک درصد است و باید به فکر بزرگ کردن سهم اقتصاد استان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت: در این مراسم مجید گلشنی به عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان معرفی و از خدمات ۹ ساله ناصر فغفوری رئیس قبلی این سازمان قدردانی شد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha