اولین مسئله مورد نظر در استان کرمان اشتغال است

استاندار کرمان در جلسه ‌شورای اداری استان، گفت: اولین مسئله مدنظر در این استان، اشتغال است و حل بخش عمده ای از مشکلات استان در گرو ایجاد اشتغال خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار ۱۰ آذر ماه در شورای اداری استان اظهار داشت: ظرفیت نیروی انسانی استان کرمان بسیار بزرگ است، اما اینکه چه میزان از آن استفاده شده نکته قابل تاملی است.

وی افزود: کرمان ظرفیت نیروی انسانی مقبول و توانمندی دارد و از این امر می‌ شود در راستای توسعه استان استفاده کرد.

استاندار کرمان، توسعه استان را ضروری‌ ترین کار دانست و گفت: اولین مسئله مدنظر اشتغال است و حل بخش عمده ای از مشکلات استان در گرو ایجاد اشتغال خواهد بود.

فداکار با اشاره به معدن پایه بودن کرمان گفت: اما متاسفانه معادن در توسعه استان نقشی نداشتند، الا اینکه اشتغالی در مجموعه خودشان ایجاد کردند و این مسئله آسیب زیادی به استان زده است.

وی ابراز داشت: در حوزه صنعت مس عقب افتادگی تاریخی داریم و سال‌ ها افزایش تولید نداشته است، هدفگذاری یک میلیون تنی در این مجموعه در سطح کشور دیده شده که ارزآوری بالایی برای استان دارد.

استاندار کرمان تصریح کرد: مس صنعتی آینده‌ دار است، اما در حوزه صنایع پایین دستی آن اقدامی صورت نگرفته است. بعد از تولید کاتد فقط صنعت حمل و نقل را داریم و کار دیگری نمی‌ شود کرد، در حالی که عمده درآمد مس در صنایع پایین دستی آن می‌تواند باشد.

فداکار، اظهار داشت: انتقال آب از خلیج فارس کار بزرگی بود که بار زیادی از تامین آب استان برای صنایع را برداشت.

وی بیان کرد: تنوع ظرفیت‌ های اقتصادی در استان وجود دارد و این مسئله وحدت همه ارکان حاکمیتی، سیاسی و اقتصادی را برای توسعه می‌ طلبد.

استاندار کرمان عنوان کرد: قانون معادن برای استان حیاتی است و ۶۵ درصد حقوق معادن را در کشور استان می‌ پردازد و اجرای تبصره های قانون معادن کمک زیادی به توسعه استان می کند.

فداکار بیان کرد: شرکت ایمیدور به استان ضربه زده و و روی همه پهنه های استان دست گذاشته و مشکل ساز شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه سرمایه‌ گذاری بعضا با سرمایه‌ گذار در استان همکاری نمی‌ شود و درگیری با دستگاه هایی چون محیط زیست، منابع طبیعی و امور اراضی دارند.

استاندار کرمان، ابراز داشت: کسی مخالف محیط زیست نیست و مطمئنا برای توسعه ضرورت دارد، اما یکسری سختگیری ها، مانع سرمایه‌ گذاری می‌شود.

فداکار اظهار امیدواری کرد: قانون جهش دانش‌ بنیان ظرفیت بزرگ قانونی در اختیار گذاشته که از آن برای حوزه فناوری باید استفاده برد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص گردشگری مقاومت در سفر ریاست جمهوری به استان مصوبه داشتیم و از طرف میراث در حال پیگیری است.

استاندار کرمان در خاتمه، برگزاری نشست مشترک مدیران شرکت‌ های بزرگ استان، انجمن حمایت از توسعه کرمان، اتاق بازرگانی کرمان و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را در راستای پیشرفت و توسعه استان ضروری دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha