انجام عمل های جراحی نوین در بیماران صرع کنترل نشده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: برخی از بیماران مبتلا به صرع کنترل نشده، نیازمند درمان های نوین هستند،از همین رو اساتید متخصص مغز و اعصاب و جراحان مغز این دانشگاه، راهکارهای نوینی را برای درمان این بیماران ثبت کرده اند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر سجاد سحاب، با اشاره به اینکه عمل های جراحی صرع کنترل نشده با همکاری اساتید دانشگاه مونستر آلمان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده و با بررسی شرایط بیماران، راهکار درمانی نوین برای آنها در نظر گرفته می شود، خاطر نشان کرد: در برخی از اوقات با مصرف دارو نیز تشنج بیماری کنترل نمی شود بنابراین تلاش می شود با انجام اعمال جراحی ، شرایط بیمار رو به بهبودی برود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: جراحی این دسته از بیماران به صورت تیمی و متشکل از گروه های مختلف آموزشی است .

دکتر سحاب با بیان اینکه در عمل جراحی قسمتی از مغز را که کانون تشنج شناخته می شود بررسی و تحت درمان قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: این بیماران بلافاصله بعد از عمل جراحی بی نیاز از مصرف دارو نمی شوند بلکه تعداد داروها کمتر و کارایی آنها افزایش می یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تشنج مهمترین عارضه بیماری صرع است که در برخی موارد زندگی عادی فرد را دچار مشکل می کند، بنابراین کنترل تشنج، مهم‌ترین دلیل جراحی در انواع صرع مقاوم به درمان است.

دکتر سحاب بیان کرد: در این نوع درمان ، بیمار باید تا مدتی بعد از عمل جراحی دارو مصرف کند اما پس از دوران نقاهت، بیمار به زندگی عادی برمی گردد.

وی با بیان اینکه تمام بیماران صرع کنترل نشده نمی توانند تحت عمل جراحی قرار بگیرند، افزود: برای اطمینان از اینکه بیمار صرع مقاوم به درمان امکان عمل جراحی دارد پروسه طولانی طی می شود اما در حال حاضر جراحی های نوین یکی از مهمترین راهکارهای کنترل بیماری صرع مقاوم به درمان است که این اقدام در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha