پیش بینی برداشت ۳۰۰ هزار تن وش پنبه در کشور

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش بینی می شود امسال هم بواسطه رشد سطح زیرکشت و هم عملکرد در واحد سطح ۳۰۰ هزار تن وش پنبه از مزارع پنبه کشور برداشت شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،«ابراهیم هزارجریبی» در برنامه مجله کشاورزی رادیو اقتصاد افزود: این در حالیکه سال گذشته ۲۵۰ هزار تن وش پنبه از مزارع پنبه ایران برداشت شده بود.

وی همچنین اظهارداشت: امسال ۱۱۴ هزار هکتار مزارع کشور به زیر سطح کشت پنبه رفت که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت: خوشبختانه در سال جاری هم سطح زیر کشت و هم عملکرد تولید در واحد سطح مزارع پنبه بر مدار افزایشی بوده است.

وی در ادامه افزود: هم اکنون پنبه در ۲۰ استان کشور کشت و کار می شود اما بخش عمده سطح زیر کشت و تولید این محصول مربوط به شش استان شامل خراسان رضوی، گلستان، فارس، اردبیل، خراسان شمالی و جنوبی است.

هزارجریبی اضافه کرد: بذور مورد نیاز پنبه کاران بصورت داخلی از طریق موسسه تحقیقات پنبه کشور و همینطور بصورت وارداتی از کشورهای مثل ترکیه و یونان تامین می شود.

وی اظهارداشت: امسال بذر دلینته پنبه ۲,۵ برابر نسبت به سال گذشته تامین، ضدعفونی و با یارانه نصف قیمت تحویل کشاورزان شد.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت: خوشبختانه با هماهنگی حوزه ترویج وزارتخانه سایت الگوی ترویجی در مزارع پنبه سراسر کشور ایجاد تا کشاورزان با اصول جدید زراعت پنبه بیشتر آشنا شوند.

وی همچنین افزود: اجرای الگوهای ترویجی به توسعه عملکرد، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری در مزارع پنبه کشور بسیار کمک کننده وحائز است.

هزار جریبی در خصوص تشویق کشاورزان جهت کشت پنبه یادآورشد: برای این منظور نیز سیاست های حمایتی در نظرگرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha