با رفع نواقص طرح پزشک خانواده، سلامت جایگزین درمان خواهد شد

دکتر محمد هادی ایمانیه گفت: : مهمترین فایده‌ی اجرای طرح پزشک خانواده، سلامت محوری به جای درمان محوری و دسترسی تمام مردم خصوصا نیازمندان در مناطق کم‌برخوردار به پزشک می باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس دکتر محمدهادی ایمانیه در دیدار با دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در استانداری فارس، ضمن آسیب شناسی مشکلات طرح پزشک خانواده در استان فارس، اظهار داشت: این طرح در استان به اوج رسیده بود، مقداری افت کرد و باعث بروز مشکلاتی برای پزشکان، مراقبین سلامت، ماماها و مردم استان شد.

استاندار فارس با اشاره براینکه اجرای طرح پزشک خانواده در برنامه های چهارم، پنجم و ششم توسعه مطرح شده است اظهار داشت: اجرای این برنامه در سطح ملی، نیازمند عزم و اراده جدی مسئولین است؛ ارتقای نظام سلامت با اجرای نظام ارجاع میسر می شود که راهکار اجرای آن برنامه پزشک خانواده است.

دکتر ایمانیه بر لزوم رعایت نظم در پرداخت های پزشکان و مراقبین سلامت در این طرح تاکید کرد و افزود: از جمله مسائل تاثیرگذار در اجرای درست این برنامه، تامین اعتبار و رفع دغدغه های پزشکان خانواده و مراقبان سلامت می باشد که سبب تشویق و افزایش انگیزه آنان می شود.

وی بر ارتقای جایگاه پزشکان خانواده و رفع دغدغه های مراقبان سلامت با توجه به نقش ارزنده آنان در نظام سلامت تاکید کرد و اظهار داشت: مهمترین فایده‌ی اجرای طرح پزشک خانواده، سلامت محوری به جای درمان محوری و دسترسی تمام مردم خصوصا نیازمندان در مناطق کم‌برخوردار به پزشک می باشد. هزینه های مالی بسیار کاسته خواهد شد و بیمار نگران بار مالی ناشی از بیماری نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha