جلوگیری از 500 سقط جنین به همت مرکز نفس در استان خراسان رضوی

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: مرکز نفس در راستای جلوگیری از سقط های بدون مجوز تاکنون توانسته 500 نوزاد را نجات دهد و در این زمینه اقدامات مختلف فرهنگی، شناسایی و هویت بخشی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر محمد خسروی، با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های مهم مرکز نفس نجات فرزند سالم از سقط است ، خاطر نشان کرد: این اقدام با کمک تمام دستگاه های اجرایی و با ظرفیت پزشکان، ماماها، کارشناسان وکلیه متخصصین صورت می گیرد تا بتوانیم فرزند آوری را به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه سازیم.

وی با اشاره به اینکه مرکز نفس از اردیبهشت ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر این مرکز در تمام شهرستانهای استان دارای شعبه است و توانسته باعث نجات 500 فرزند سالم در سطح استان خراسان رضوی شود.

دکتر خسروی با اشاره به اینکه در شهر مشهد تاکنون از 200 سقط جلوگیری شده است، گفت: همکاران ما در شعبه های مختلف مرکز نفس در سه حوزه فرهنگ سازی، شناسایی و هویت بخشی تلاش می کنند تا والدین را از سقط جنین پرهیز دهند.

وی گفت: تاکنون دو جلد کتاب در راستای آگاهی بخشی عمومی در زمینه سقط و عوارض آن منتشر شده است تا مردم ساده انگارانه به این اتفاق نگاه نکنند.

وی با اشاره به اینکه مرکز نفس در حال حاضر در 28 استان کشور فعالیت می کند، گفت: از بین شهرستانهای استان نیز مرکز نفس شهرستان سرخس به زودی افتتاح می شود تا تمام استان تحت پوشش برنامه های این مرکز قرار بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha