ارائه مراقبت های درمانی منظم برای زوجین نابارور

رئیس مرکز ناباروری میلاد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: حدود 17 درصد از زوجین مناطق تحت پوشش دانشگاه مشکلات ناباروری دارند که نحوه سبک زندگی در ایجاد این مشکل نقش مهمی را ایفا می کند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر نیره خادم، با اشاره به اینکه اصلاح سبک زندگی و تغذیه مناسب در بهبود شرایط باروری زوجین نقش اساسی را ایفا می کند، تصریح کرد: مراقبت های دوره ای برای بانوان و آقایان تحت درمان انجام می شود که از آن جمله می توان به انجام بیش از 60 مورد سونوگرافی در روز اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه اورولوژی مردان بیش از 66 مورد ویزیت ماهانه انجام می شود، تصریح کرد: مراجعه به کلینیک های تخصصی برای ویزیت های دوره ای بانوان 591 مورد در ماه ثبت شده است.

دکتر خادم با اشاره به اینکه زوجین جوان بالای 35 سال بعد از 6 ماه اقدام برای بارداری اگر نتیجه نگیرند باید برای درمان مراجعه کنند، گفت: به نسبت افزایش سن، میزان توان باروری کاهش می یابد از همین رو هر چه زوجین جوان برای درمان زودتر اقدام کنند به همان نسبت پاسخ بهتری از درمان دریافت می کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: پرهیز از مصرف دخانیات ، انجام فعالیتهای ورزشی منظم، استفاده از تغذیه مناسب از جمله راهکارهای حفظ سلامت تولید مثل زوجین است .

وی تاکید کرد: جدیدترین راهکارهای درمانی برای زوجین نابارور با تعرفه دولتی در این مرکز ارائه می شود ، به نحوی که از سایر استانها نیز بیماران زیادی به این مرکز مراجعه می کنند و در واقع مرکز ناباروری میلاد مشهد مرکز ریفرال درمان ناباروری در شرق کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha