ارسال ۱۷۵ اثر به جشنواره فجر تا فجر نماز در استان زنجان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت : در حال حاضر ۱۷۵ اثر به دبیرخانه جشنواره فجر تا فجر نماز ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، امرالله حسنی ظهر روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در خصوص جشنواره علمی، پژوهشی، ادبی و هنری فجر تا فجر نماز با اشاره به اهمییت نماز بر همه کاملا روشن است اظهار کرد : در این راستا می طلبد با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری برای همه مخصوصا جوانان اقداماتی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش کودکان و بزرگسالان برگزار خواهد شد، بیان کرد: اطلاع‌رسانی به انجمن‌ها و مؤسسات و تمامی زیر مجموعه ارشاد انجام شده است.

حسنی با اشاره به اینکه در سه حوزه فرهنگی هنری، سرگرمی و آموزشی کمیته داوران بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است افزود : در حال حاضر ۱۷۵ اثر به دبیرخانه ارسال شده است، که نسبت به جمعیت استقبال خوبی انجام شده و در حوزه کودکان آمار خوب است و امیدواریم در یک ماه باقی مانده اطلاع رسانی ها بیشتر شده و عموم مردم شرکت کنند.

در ۹۵ درصد مساجد استان نماز مغرب و عشا اقامه می‌شود

در ادامه نشست علی یوسفی رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با بیان اینکه ستاد اقامه نماز یک نهاد حاکمیتی در بحث ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز است اظهار کرد: یکی از بخش‌های ستاد اقامه نماز مرتبط با زیر ساخت‌های اقامه نماز در کشور است، که بخشی از فعالیت‌ها مرتبط با نظارت‌ و ارزیابی امکانات فعالیت‌های نمازی است .

وی با بیان اینکه لازم است برای ترویج نماز تبیین درستی در خصوص نماز داشته باشیم افزود: باید به و
اثرات و برکات نماز را اشاره کنیم و عموم اقشار جامعه را در این زمینه تقویت کنیم تا اگر شبهه ای وجود دارد بتوان حل کرده و انگیزه های اقامه نماز را تقویت کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به جشنواره فجر تا فجر نماز بیان کرد:ماهیت این جشنواره، پژوهشی، فرهنگی، ادبی است و مقرر شده است در صورت امکان هر ساله این جشنواره به صورت ملی برگزار شود.

یوسفی با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: بهره‌گیری از ظرفیت و فعالیت‌های خودجوش فرهنگی و رسانه‌ای در توسعه و ترویج نماز، نشان دادن کارگردهای اجتماعی و فرهنگی نماز، حمایت از آثار فاخر علمی ، فرهنگی در زمینه اقامه نماز است.

وی تأکید کرد: مخاطبین این جشنواره عموم مردم هستند و اقشار مختلف مردم در این جشنواره می‌توانند شرکت کنند و محدودیتی برای شرکت اقشار وجود ندارد.

این مسئول ادامه داد: این جشنواره در دو مرحله ملی و استانی برگزار می شود بیان کرد : بخش‌های علمی و پژوهشی این جشنواره با موضوعات فلسفه نماز، مسجد و نقش نماز در پیروزی انقلاب اسلامی، نماز و حکمرانی اسلامی، نماز و اصلاح فرهنگ جامعه، نماز و بیانیه گام دوم، نماز و اثار ان در مبارزه با فقر، نماز و خانواده تراز اسلامی، نماز و وحفظ پاکیزگی محیط زیست و سایر موضوعات است .

یوسفی با اشاره به ارسال ۱۷۵ اثر در استان زنجان به جشنواره گفت: اکثرا شرکت‌کنندگان از فضای دانش آموزی هستند و تعدادی از فضای علمی و فرهنگی شرکت داشته‌اند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران با بیان اینکه حدود ۱۳۴ مسجد در شهر زنجان وجود دارد اظهار کرد: در ۹۵ درصد از این مساجد نماز مغرب و عشا ، در ۵۰ درصد نماز ظهر و عصر و در ۱۰ درصد مساجد سطح شهر نماز صبح اقامه می‌شود.

انتهای پیام/ نوری