دانشجویان می توانند نقش مهمی در اقتصاد دانش بنیان ایفا کنند

استاندار کرمان در پیام تبریک روز دانشجو، از دانشجویان فرهیخته استان کرمان خواست در مسیر پیشرفت و تعالی استان همفکری و همراهی کرده و متناسب با نیازهای استان، سهم بیشتری در حوزه اقتصاد دانش‌ بنیان ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان متن پیام دکتر محمد مهدی فداکار به مناسبت روز دانشجو به شرح زیر است:


"به نام خداوند جان و خرد"


تحولات بزرگ در جامعه از بستر دانشگاه رقم می‌ خورد و دانشجویان به عنوان یکی از مهمترین سرمایه‌ های اجتماعی و عنصر فعال و کنشگر در جامعه، تحول سازند.


شانزدهم آذر ماه گرامیداشت یاد وخاطره شهدای دانشجو و پاسداشت تلاش‌ های مجدانه دانشجویان فهیم و فرهیخته این سرزمین کهن در راستای حفظ عزت، استقلال و افتخار ایران اسلامی است.

ماهیت و فلسفه وجودی روز دانشجو، حرکت در مسیر عدالت‌ خواهی و مبارزه با استعمار است. دانشگاه یکی از بزرگ‌ ترین موانع در مقابل سلطه‌ی استکبار است و در این شرایط، وظیفه دانشجویان هوشیار و استادان آگاه است، که علاوه بر آموزش و پژوهش؛ با جامعه تعامل موثر و کارآمد داشته باشند، زیرا فضای امید از دانشگاه در جامعه تکثیر می شود.


پرسشگری، تحلیل، اندیشه ورزی، توجه به معنویات، نوآوری و خلاقیت، عدالتخواهی در کنار علم آموزی و پژوهشگری از مولفه های زیست دانشجویی در دوره کنونی است .

از شما دانشجویان فرهیخته استان کرمان می خواهم در مسیر پیشرفت و تعالی استان همفکری و همراهی کنید و با حفظ و تقویت اصول و خطوط اساسی انقلاب و نوآوری در شیوه‌ ها و روش ها و کارکردها و متناسب با نیازهای استان، سهم بیشتری در حوزه اقتصاد دانش بنیان و ارائه راه حل مشکلات و چالش‌ های جامعه ایفا کنید.


اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دانشجو، فرا رسیدن ۱۶ آذرماه را به همه دانشجویان سراسر ایران اسلامی، خاصه دانشجویان عزیز و فرهیخته دانشگاه‌ ها و مراکز عالی استان کرمان تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال موفقیت و بهروزی همگان را آرزومندم.


محمدمهدی فداکار
استاندار کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha