در بودجه کشوری نسبت به عدالت بین استانی بازنگری شود

استاندار زنجان گفت : درخواست ما در استان زنجان  این است که در تخصیص بودجه نسبت به عدالت بین استان ها یک نگاه دوباره ای اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ،محسن افشار چی ظهر روز چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور معاون مجلس و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه سازمان و برنامه و بودجه قلب حرکتی کشور است اظهار کرد: بر مبنای دانسته های خودم اعتقاد دارم هر اتفاقی که بخواهد بیفتد باید از آن مرکز و سازمان شروع شود .

وی با بیان اینکه درخواست ما در استان این است که نسبت به عدالت بین استان ها یک نگاه دوباره ای اتفاق بیفتد افزود : یکی از کارهای ابتدایی که بنده انجام داده ام سنجش استان را با شاخص‌های مختلف با چند استان پیرامون زنجان بررسی کرده ام و در این موضوع که در بسیاری از شاخص ها با استان ها تفاوت داریم به توجیه مناسبی نرسیدم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نگاه جامع سازمان برنامه و بودجه کشور میتواند انگیزه بخش برای مدیر استانی باشد خاطرنشان کرد: از لحاظ نسبت درآمد در استان امسال نزدیک ۸./ یا بیشتر است و آورده استان که برای خزانه کشور به نسبت خیلی بیشتر از استان های پیرامونی است.

افشارچی با بیان اینکه باید کلیت کشور را در نظر بگیریم افزود: به نظر بنده باید مزیت های نسبی هر استان را در توسعه در نظر گرفته شود بالاخره هر استانی یک مزیت هایی دارد و استان زنجان نیز به دلیل‌ ۴۸.۸ درصد اقتصاد از صنعت است از درآمد ها و مالیات به کشور منشأ خیر است و به نوعی که یک مزیت نسبی برای استان است .

وی با بیان اینکه انتظار است مزیت نسبی به نسبت استان برخوردار باشد بیان کرد : این موضوع را اعداد و ارقام نشان نمی‌دهند که در تملک دارایی متوسط رشد سال ۹۶ تا سال جاری ۲۰ درصد است و این استان ۲۰.۶ است و در رده ۲۶ کشوری قرار داریم .

این مسئول تصریح کرد:همچنین در این بازده زمانی بین اعتبارات هزینه ای رشد استان ۲۴.۷ است به طوری که در حوزه هزینه ای اوضاعمان خوش نیست.

افشارچی با بیان اینکه در درآمدهای استانی متوسط رشد دوره سال ۹۶ تا سال جاری کشور ۳۸.۵ است بیان کرد : رشد درآمد استان زنجان ۵۲‌.۲ درصد و رتبه استان ۱۵ است.

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه بر مبنای شاخص‌های خود که در اختیار دارد استان زنجان را نیز متفاوت ببیند افزود: استان زنجان دارای پروژه‌های متعددی است که سال‌های سال بر روی زمین مانده و به اتمام نرسیده‌اند، که اتمام این پروژه‌ها نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.

استاندار زنجان ادامه داد: در حوزه حقوق دولتی معادن استان زنجان یک هزار میلیارد تومان واریزی داشته است اما ابلاغی که به استان انجام شده ۲۱ میلیارد تومان است و با این میزان پول دستمان باز نیست.

افشارچی با بیان اینکه اصلی‌ترین درخواست استان این است به یک سمت با شاخص‌هایی حرکت شود که استان نیز از مزیت‌های نسبی موجود برخوردار شود بیان کرد: در نوشتن بودجه امسال باید نگاه ویژه به استان زنجان شود.

وی با اشاره به اینکه سطح درامدی کشور فرق کرده است، اظهارکرد: در مالیات ارزش افزوده به نحوی حرکت شده است که گشایش‌هایی ایجاد شده است .

استاندار زنجان با بیان اینکه زمین‌هایی به محدوده شهر اضافه شده است، تصریح کرد: با این زمین‌ها مولد سازی خواهیم کرد تا اتفاقات مثبتی در حوزه‌های مختلف در استان انجام شود.

افشارچی با بیان اینکه بیش از ۱۲ درصد تملک و دارایی در استان تخصیص گرفته‌ایم، افزود: در مقایسه با هزینه کرد مالیات ارزش افزوده واقعا قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه استان زنجان استان معدن‌خیزی است، بیان کرد: در حوزه اکتشاف تمرکز کرده‌ایم و اگر قرار باشد حقوق دولتی معادن به استان نرسد انگیزه کمتر خواهد شد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان استان آرامی است و مردمان نجیبی دارد گفت: اتفاقات مثبت زیادی از این استان خواهید شنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha