ضرورت توجه به جایگاه بیمه در کاهش خسارات حوادث

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: مردم و مدیران باید توجه بیشتری به نقش و جایگاه بیمه در کاهش خسارات حوادث داشته باشند. بیمه نه‌تنها جبران خسارات را راحت‌تر می‌کند، بلکه در کاهش آسیب نیز مؤثر است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، نشست خبری رویداد مدیریت بحران ایران قوی ظهر امروز در سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد.

مهدی ولی‌پور؛ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این نشست اظهار کرد: جمعیت هلال احمر آمادگی کامل برای مشارکت در رویداد مدیریت بحران را داراست.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر علاوه بر بحث امداد و نجات در حوادث و سوانح، وظایف دیگری هم بر اساس قانون مدیریت بحران کشور برعهده دارد که از جمله آن می‌توان به آموزش‌های همگانی اشاره کرد. جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی و نیز ساماندهی فعالیت‌های داوطلبانه نیز از دیگر وظایفی است که بر عهده جمعیت هلال احمر است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امیدوارم که با توان کامل در این رویداد حضور داشته باشیم، گفـت:‌ یکی از موارد مورد انتظار ما این است که نگاه مدیران و مدیریت کلان به موضوع مدیریت بحران افزایش پیدا کند. ما نیازمند توجه ویژه مدیران بخش‌های مختلف به موضوع بحران و مدیریت بحران هستیم.

وی بر ضرورت توجه به موضوع بیمه نیز اشاره کرد و افزود:‌ بحث نگاه عمومی به مسائلی از جمله بیمه حوادث نیز اهمیت بسیاری دارد، لازم است که مردم و مدیران توجه بیشتری به نقش و جایگاه بیمه در کاهش خسارات حوادث داشته باشند. بیمه نه‌تنها جبران خسارات را راحت‌تر می‌کند، بلکه در کاهش آسیب نیز مؤثر است، چرا که بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای به این موضوع توجه دارند که ساختمان دارای یکسری استانداردهای بیمه‌ای هم باشد.

نژاد جهانی؛ معاون بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران کشور در این نشست اظهارکرد: چرخه مدیریت بحران یک چرخه کامل است، یعنی در تمام ابعاد پیش، حین و پس از وقوع بحران تمهیداتی را پیش‌بینی کرده که باید رعایت کنیم. همچنین در سال‌های اخیر نیز شاهد آن هستیم که در حوادث و مسائل مختلف آسیب پذیری ما تفاوت کرده است.

وی با بیان اینکه آسیب‌پذیری‌های ناشی از حوادثی مانند زلزله و سیل بیشتر از انسان سازها و از رفتارهای ما سرچشمه می‌گیرد، گفت: این موضوع ضرورت اینکه باید بیش از قبل ذهن‌ها را متوجه بحران کنیم، نمایان می‌کند و هدف رویداد مدیریت بحران هم همین است. در این رویداد ابعاد علمی هم مد نظرمان است و تا به حال نیز بیش از 300 مقاله علمی به ما داده شده و بیش از 500 پژوهشگر با ما مشارکت داشتند که انتظار داریم این رقم افزایش هم پیدا کند.

جهانی گفت: در حوزه داوطلبان هلال احمر، دستگاه‌هایی که عوامل همکار دارند با پیش‌بینی 35کارگاه علمی حضور خواهند داشت و در همین راستا نیز پیش‌بینی ما این است که حدود دو هزار نفر از این کارگاه‌ها بهره‌مند شوند.

سجاد جلیلیان؛ دبیر اجرایی این رویداد درباره زمان برگزاری آن گفت:‌ این رویداد سوم تا پنجم دی ماه به مناسبت زلزله بم برگزار خواهد شد که مکاتبات بسیاری در خصوص انجام شده و استقبال خوبی را شاهد بوده‌ایم. بیش از پنجاه شرکت دانش‌بنیان برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند. با دانشگاه ها نیز همکاری خوبی داشتیم. پژوهش‌هایی هم در خصوص سیاست‌گذاری‌های آینده صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha