نگاه ما به دانشجویان صیانتی است نه نگاه امنیتی و  انتظامی /لزوم نگاه عمیق تر به مسائل کشور

استاندار زنجان  با بیان اینکه نگاه ما به دانشجویان صیانتی است نه نگاه امنیتی و انتظامی ، گفت : اتفاقاتی اخیری که اگر تکرار شود ضرری برای شما دانشجویان است و باید جلوی آن گرفته شود تا از دانشجویان صیانت شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان ،محسن افشارچی شامگاه (۱۶ آذر ماه) در نشست مطالبه‌گری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان ! ضمن تبریک روز دانشجو، اظهار کرد: روز ۱۶ آذر، روزی است که دانشجوها اثبات کردند در یک سطح انتزاعی بالاتر، ظلم و ستم را در کشور دیدند و نسبت به آن سطح انتظار بالاتر معترض شدند.

وی با بیان اینکه از دانشجو انتظار داریم که نگاه عمیق و دقیقی نسبت به مسائل را داشته باشد بیان کرد: ظلم ها و ناکارآمدی هایی که در کشور ها وجود دارد تبعی از اتفاقات بالاتر است و انتظار ما این است هر اتفاقی که در کشور می‌افتد در نسبت با نظام سلطه تحلیل شود و این نیست که شما خود سانسور شوید و اعتراض نکنید و فریاد نزنید ولی اگر نسبت را با جریانی که در کشور است و حمکرانی خودمان را با غیر بسنجیم آنوقت مدل اعتراض تان متفاوت خواهد شد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه هر اتفاقی که در کشور می‌افتد باید نسبت به نظام سلطه تحلیل شود، افزود: باید لایه‌های بالاتر مشکلات را ببینیم و با درک اینکه در کجا قرار داریم، مطالبه گری کنیم .

افشارچی با اشاره به اعتراضات اخیر بیان کرد: دلیل این است که ناکارآمدی هایی را در سیستم مشاهده میکنید و نسبت به هرکدام باید مطالبه گری شود

افشارچی با بیان اینکه حزب، تنظیم‌گر سیاسی کشور است که متأسفانه وجود ندارد ، عنوان کرد: اگر حزب مشخصی پشت فردی که حکمرانی اجرایی دارد قرار داشت، تنظیم‌گری و مسئولیت نیز در قبال حزب بود، حزب ساختار دارد و اگر در حوزه ناکارآمدی سیاسی مطالبه دارید باید به سراغ احزاب بروید و احزاب شکل بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه وقتی مطالبه‌گری می‌کنید باید دقیق شوید و متوجه نسبت کشور با نظام سلطه باشید، بیان کرد: در حوزه‌هایی که مطالبه می‌کنید باید لایه‌های ریز آن را نیز بینید تا متوجه شوید نسبت به چه مسئله‌ای باید مطالبه داشته باشید.

افشارچی با بیان اینکه در یک سال گذشته یکی از حزب هایی که با نظام جمهوری درگیر است مجهز به ضد هوایی و تانک می‌شود اظهار کرد: در اتفاقات اربعین حدود ۱۰۰ چریک کار کشته کومله وارد ایران می‌شود و ۵۰۰ نفر را ساماندهی می‌کند و قصه بالاتر از این هاست و فقط مشکل مهسا امینی نیست .

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه گذشته مقدار اسلحه کشف شده چندین برابر افزایش پیدا کرده است افزود : برای اینکه اسلحه وارد استان نشود چندین ایست و بازرسی در خدابنده و ایجرود ایجاد کردیم .

این مسئول با اشاره به اینکه باید مسائل کشور را عمیق تر ببینیم افزود : نظام جمهوری اسلامی بخاطر اینکه زاویه با نظام سلطه دارد در فشار است و ساده انگارانه به مسائل نگاه نکنید.

افشارچی با بیان اینکه نباید در دانشگاه ها برخوردی صورت گیرد افزود : بعضی اوقات اتفاقاتی افتاده است که اگر این اتفاقات تکرار شود تشدید ایجاد می‌شود و ضرری برای شما دانشجویان است که باید جلوی آن گرفته شود و صیانت از شما است و ضربه به شما نیست و نگاه ما به دانشجویان صیانتی است تا نگاه امنیتی و انتظامی و اتفاقات خواسته ما نیست.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha