امضای تفاهم نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی کشور و استانداری کرمان

در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی کشور با استاندار کرمان، تفاهم نامه همکاری مشترک در حوزه‌ های فناوری‌، کارآفرینی و اشتغالزایی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ استاندار کرمان در این دیدار گفت: بیشتر فعالیت‌ های جهاد دانشگاهی در حوزه های فرهنگی بوده و ظرفیت بالایی برای حوزه‌ های فناورانه می‌ تواند داشته باشد، لذا دوره‌ های آموزشی در این خصوص را حمایت می‌ کنیم.

محمدمهدی فداکار اظهار داشت: کرمان استان معدنی است، اما صنعت نمی‌ تواند معطل بماند و باید اقلام مورد نیاز خود را تامین کند. معادن آماده همکاری با تولیدکنندگان استان هستند و باید پروژه‌ های فناورانه تعریف شود.

وی گفت: در زمینه فرآوری گیاهان داروئی، کارخانه‌ ای در شهرستان رابر توسط شهید حاج قاسم سلیمانی کلنگ‌ زنی شده و شرکت جهاد نصر در حال پیگیری پروژه است، جهاد دانشگاهی می‌ تواند بحث فناوری پروژه را دنبال کند.

استاندار کرمان، افزود: جای فعالیت‌ های فرهنگی دانشجویی به ویژه در راستای مکتب حاج قاسم خالی است، شاید این مسئله به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ ها بوده و لازم است فعالیت‌ هایی در این زمینه تعریف شود و ما نیز همکاری خواهیم داشت.

تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت های جهاددانشگاهی

دکتر محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز در این جلسه اظهار کرد: پتانسیل های بسیار خوبی در جهاد دانشگاهی هم در خود نهاد و هم در ارتباط با مجموعه های اجرائی کشور وجود دارد.

وی با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت های جهاددانشگاهی گفت: یکی از حوزه ها، فرهنگی است و در ابعاد مختلف از جمله مکتب حاج قاسم، جهاد تبیین، هنر اسلامی و ... می توانیم در استان استفاده کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، بیان کرد: دنیا، دنیای فناوری است و شاید فروش فناوری ارزش افزوده بیشتری از کارخانجات و صنعت داشته باشد و جهاد دانشگاهی پتانسیل های بسیاری در این حوزه دارد و طی تفاهم نامه ای می توان بین جریان دانشگاهی، استانداری و جهاد چند پروژه فناورانه در حوزه های مختلف تعریف کرد.

زاهدی بیان کرد: در تولید فناوری و مهندسی معکوس اقلام وارداتی موردنیاز صنایع استان می توانیم کار کنیم و در برنامه هفتم قرار است ماموریت نظارت بر واردات به جهاد دانشگاهی داده شود.

وی همچنین پیشنهاد ساخت مهمانسرای جهاد دانشگاهی استان کرمان را با همکاری استانداری را مطرح کرد.

تشریح فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان کرمان

دکتر مهدی بازمانده رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان نیز در این دیدار گفت: در جهاد دانشگاهی استان کرمان با محوریت حوزه صنعت و معدن، پزشکی و فرهنگی کارهای متعددی انجام داده ایم، به ویژه در راستای ترویج مکتب حاج قاسم، برنامه های مختلفی در شورای فرهنگ عمومی استان و دانشگاه پیشنهاد داده ایم.

وی با اشاره به اینکه مجوز مرکز مهارت های پزشکی جنوبشرق کشور را در کرمان دریافت کرده ایم، گفت: ایجاد کارخانه فرآوری مواد کم عیار معدنی در کرمان را در دست اقدام داریم که کار دانش بنیانی است و با ظرفیت 10 تن بر ساعت فعالیت خواهد داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان تصریح کرد: تلاش ما بر این است که در دهه فجر افتتاحیه این خط را داشته باشیم و طراحی خطوط فرآوری را برای کمک به معادن غیرفعال استان در نظر داریم.

دکتر بازمانده اظهار کرد: جهاد دانشگاهی متولی 15 مرکز R&D در حوزه معدن و کشاورزی در استان است و شناسائی خلاءهای آموزش مهارتی در صنوف را داریم.

شایان ذکر است؛ در جریان سفر رئیس جهاد دانشگاهی کشور به کرمان و دیدار وی با محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، تفاهمنامه همکاری مشترک جهت تسهیل تجاری‌ سازی فناوری‌ ها، توسعه کارآفرینی، اشتغالزایی و راهکارهای اجرایی با استفاده از ظرفیت‌ و توانایی‌ های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، تحقیقاتی و فناوری جهاد دانشگاهی و استانداری کرمان به امضای طرفین رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha