جهاد دانشگاهی سرآمد حوزه علوم پزشکی در کشور می باشد

رئیس جهاد دانشگاهی کشور در سفر خود به استان کرمان، گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی در کشور سرآمد است، که نمونه بارز آن پژوهشگاه رویان است، که عملکرد آن بارها مورد تائید و تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر حسن مسلمی نائینی در سفر خود به استان کرمان و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمان، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مولود انقلاب است و درحوزه های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و تخصص های مختلف علوم انسانی و رشته های پزشکی، فنی مهندسی، کشاورزی و هنر کار کرده و پتانسیل خوبی برای خدمت به کشور دارد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی در کشور سرآمد است، که نمونه بارز آن پژوهشگاه رویان است، که عملکرد آن بارها مورد تائید و تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور، بیان کرد: با توجه به توانایی های جهاد دانشگاهی در حوزه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی و مرکز افکارسنجی ایسپا در سطح کشور، می توانیم به آسیب شناسی و تحلیل مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی بپردازیم.

دکتر مسلمی نائینی گفت: پژوهشگاه گیاهان داروئی جهاد دانشگاهی می تواند در استان کرمان نیز در بحث فرآوری و تهیه داروهای مختلف کار کند و آماده همکاری با این استان هستیم.

وی افزود: با توجه محرومیت در جنوب و شرق استان کرمان، این نهاد می‌ تواند از طریق ارتباط با بسیج اساتید و دانشجویان در حوزه محرومیت زدایی ورود کرده و گروه های جهادی را به منطقه اعزام کنیم تا خدمات مختلف ارائه بدهند.

رئیس جهاد دانسگاهی کشور، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در ایجاد و راه اندازی مراکز مشاوره به ویژه در راستای افزایش بهره‌ وری در صنایع معدنی اعلام آمادگی می کند، گفت: با توجه به تخصص این نهاد آماده هستیم برای ارتقاء صنایع استان کرمان و تربیت و در آموزش مهارتی مورد نیاز این صنایع همکاری کنیم.

دکتر مسلمی نائینی با اشاره به اینکه در حوزه درمان سرطان اقداماتی خوبی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی انجام داده است، افزود: می توانیم به منظور کمک به پیشگیری و درمان این نوع سرطان از ظرفیت متخصصان این نهاد به صورت شبکه ای در استان کرمان استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی کرمان می تواند یکی از نقاط شبکه سراسری قلمداد شود و با حمایت استان مرکز غربالگری در کرمان فعالیت کند. همچنین در حوزه پزشکی و درمان فعالیت کلینیک دندانپزشکی جهاد دانشگاهی کرمان را توسعه می‌ دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور اذعان داشت: اینک حوزه فرهنگ یکی از مسائل مهم مدنظر در کشور و در جهاددانشگاهی است و سابقه این نهاد نیز با عملکردهای فرهنگی در اقدامات و برنامه های مختلف انجام شده و به خوبی ملموس است.

دکتر مسلمی نائینی خاطرنشان کرد: در راستای کمک به موضوعات جهاد تبیین آمادگی داریم تا از ظرفیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای خود در راستای توسعه کمی و کیفی این موضوع در سطح استان فعالیت های شایانی انجام دهیم و نمونه آن برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری و رسانه ای دانشجوئی در سطح بین المللی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha