ایجاد پنجره واحد مدیریت کشت گلخانه‌ای برای نخستین بار در فارس

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری با اشاره به اینکه پنجره واحد، بستر تعامل سرمایه گذاران و مدیران است، اضافه کرد: با ایجاد پنجره واحد کشت گلخانه‌ای فرآیند کسب مجوزها بصورت یکپارچه، نظام مند و استاندارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارایه ارایه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، خادمی در جلسه بررسی امکان سنجی و نیاز سنجی راه اندازی اولین پنجره واحد مدیریت کشت گلخانه‌ای که با دستور موکد و مستقیم استاندار فارس برگزار شد، گفت: ظرفیت ها و استعدادهای زیستی متناسب با بهره برداری از منابع و امکانات نیست و ضرورت دارد اقدام جهادی در جهت سازندگی بیشتر استان صورت گیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت و نقش محوری مسایل اقتصادی در مدیریت کلان کشور و نیز نامگذاری شعار اقتصادی در چند سال متوالی از سوی مقام معظم رهبری و اینکه نظام استکباری جنگ را از وزارت دفاع به سمت وزارت خزانه داری و اقتصاد جهت داده است، حرکت جهادی در جهت پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و التزام به حسن انجام امور واجب عینی است.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری فارس اقتصاد پویا و سالم را مشتمل بر سه شاخص جذب سرمایه گذاری، راه اندازی خط تولید و بازارهای عرضه عنوان کرد و افزود: اولویت برنامه دفتر سرمایه گذاری و اشتغال در جذب سرمایه نخست درون استانی و سپس استان های همجوار و نهایت امر از طریق سرمایه گذاری مستقیم خارجی پیگیری می شود.
خادمی در پایان گفت: از راهبردهای دولت انقلابی و مشخصا جهاد کشاورزی جهت کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی ، توسعه کشت گلخانه ای می باشد که از فواید آن تغییر روند اشتغال زایی موقت در کشت های غرقابی به اشتغال زایی مولد و دائم در کشت گلخانه‌ای ای، صرفه جویی در مصرف آب تا ۱۰ درصد، کاهش ضایعات کشاورزی تا ۵۰ درصد، افزایش کارایی نهاده های تولید، افزایش تولید در سطح کشت نسبت به فضای آزاد و ... می باشد.
شایان ذکر است با تلاش و هم افزایی کلیه ارگان های ذی ربط استان با محوریت دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری فارس و جهاد کشاورزی برای تحقق دستور استاندار مبنی بر ایجاد ۱۰۰۰ هکتار گلخانه در سال جاری اقدامات و پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha