اولین مدرسه محیط زیستی زنجان افتتاح شد

اولین مدرسه محیط زیستی استان زنجان در مدرسه امام رضا زنجان افتتاح شد و ۱۹ مدرسه دیگر نیز در سایر مناطق استان مدارس ایجاد خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان، پریسا گلبازی رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان زنجان عصر روز شنبه(۱۹ آذرماه)در افتتاحیه اولین مدرسه محیط زیستی استان زنجان در مدرسه امام رضا با بیان اینکه در استان زنجان ۲۰ مدرسه محیط زیستی در نظر گرفته شده است اظهار کرد: مفاهیم محیط زیست در قالب بروشور ها و آموزش های حضوری به دانش آموزان و سفیران سلامت به عنوان محیط یار آموزش داده می‌شود و در ادامه این آموزش ها به سایر دانش آموزان و خانواده ها و همسالان انتقال داده می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین بازدید از مناطق حفاظت شده محیط زیست و آموزش به همکاران و رابط محیط زیستی در مدارس صورت خواهد پذیرفت.

این مسئول با بیان اینکه سعی بر این مورد بوده که این‌ مدارس در مناطق پر جمعیت، محروم و مدارس دو شیفت اجرا شود افزود: در ۱۹ مدرسه سایر مناطق استان نیز این مدارس ایجاد خواهند شد و بالای ۸۰۰ نفر دانش آموز و اولیای دانش آموز در هر مدارس آموزش های لازم محیط زیستی را خواهند دید .

نقش و مشارکت دانش آموزان حفظ محیط زیست بسیار با اهمیت است

در ادامه محمدرضا یافتیان مدیرکل سازمان محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه اعتقاد داریم که باید محیط زیست را در درجه اول مردم می‌توانند حفظ و نگهداری کنند اظهار کرد: قطعا بخش مهمی از این مردم نوجوانان و خردسالان است .

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان نقش و مشارکت دانش آموزان در حفظ محیط زیست بسیار با اهمیت است افزود: می‌طلبد که هرچه بیشتر با همکاری و همیاری و تداوم نقش این قشر از جامعه را در مسائل محیط زیستی بیشتر کنیم.

این مسئول با بیان اینکه استمداد میطلبیم همکاران آموزشی ما در این مسیر یاری کنند بیان کرد : به عنوان یک مدرسه سبز و محیط زیستی تقاضا داریم ضمن همکاران با دید وظیفه اداری به موضوع توجه نکنند که همچنین نیست که کارهای انجام شده بر اساس علاقه و اهمیت محیط زیست در زندگی همکاری لازم را داشته باشند و ما نیز قطعا در این مسیر کوتاهی نخواهیم کرد .

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha