زنجان محیط مناسبی برای گسترش سرمایه گذاری خارجی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان استان زنجان جز سه استان امن کشور ایران برای سرمایه گذاری است گفت : به دلیل وجود سرمایه اجتماعی و وجود منابع بی نظیر زنجان محیط مناسبی برای  گسترش سرمایه گذاری خارجی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دو کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، خلیل قاسملو در جلسه فعالان اقتصادی استان با حضور سفیر برزیل با بیان اینکه خوشحال هستیم که بعد از گذشت ۱۲۰ سال شاهد ارتباطات دیپلماتیک بین دو کشور هستیم اظهار کرد: سطح بالای سفیر برزیل در خصوص اقتصاد استان زنجان نشان از علاقه مندی بالای ایشان به توسعه روابط اقتصادی استان است که به فال نیک گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان جز سه استان امن کشور ایران برای سرمایه گذاری است افزود : کمترین نرخ جرم و جنایت در کشور مربوط به استان زنجان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه مردم استان زنجان بسیار بخشنده و مهمان نواز است خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه بزرگترین کلینیک سرطان کشور که به صورت خیریه و رایگان به بیماران خدمات می‌دهد در سطح استان زنجان فعالیت می کند و منبع تأمین مالی نیز مردمان این استان است که نشان از سطح بالای سرمایه اجتماعی در استان است.

قاسملو با بیان اینکه مردم استان نسبت به همدیگر اعتماد بسیار بالایی دارند تصریح کرد: علاوه بر مرکز خیریه مهرانه مؤسسات خیریه زیادی در استان وجود وجود دارد که نشان از نوع دوست بودن مردم استان زنجان دارد در که نشان از این دارد زنجان محیط مناسبی برای گسترش سرمایه گذاری خارجی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک است که می‌تواند داشته باشد .

وی با بیان اینکه استان زنجان از لحاظ اقتصادی در رده ۲۲ کشوری قرار دارد افزود: این استان کمترین نرخ تورم را در کشور دارد و با وجود تحریم نزدیک ۴درصد رشد اقتصادی داریم .

این مسئول با بیان اینکه استان زنجان کمترین نرخ بیکاری را در کشور دارد بیان کرد: این موارد شاخص هایی است که ارتباط با اعتماد متقابل را ایجاد می‌کند که سرمایه گذاری مشترک بین این دو کشور صورت بگیرد.

قاسملو با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی زنجان با ۸۵۰ هکتار و در ۱۴ کیلومتری شهر زنجان دارای زیرساخت‌های تجهیزیافته آماده همکاری‌های مشترک است اظهار کرد: این منطقه محل مناسبی برای صادرات مجدد کالاهای برزیلی است و همچنین در زمینه مدیریت پسماند های صنعتی و کشاورزی آماده همکاری هستیم که تکنولوژی بالای برزیل را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: همچنین در زمینه توسعه سیستمهای حمل و نقل و تجهیز ناوگان حمل و نقل آماده همکاری مشترک هستیم و امیدوارم سفر جنابعالی برای استان و طرفین افزایش رفاه و افرایش اشتراکات فرهنگی بین مردم دو کشور را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha