اجرای طرح کشت قراردادی گندم برای دومین سال در استان کرمان

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان گفت: طرح کشت قراردادی گندم برای دومین سال با هدف حمایت از محصولات کشاورزی در استان کرمان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ داریوش ماهری، گفت: طرح کشت قراردادی گندم برای دومین سال متوالی با هدف حمایت از محصولات کشاورزی در استان کرمان اجرا می‌ شود.

وی افزود: این طرح سال گذشته این طرح به صورت پایلوت در ۸ استان کشور از جمله جنوب استان کرمان انجام و بیش از ۹۰۰ قرارداد در این زمینه امضا و ۲۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد.


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان، تصریح کرد: امسال پیش بینی شده است؛ که این در ۲ میلیون هکتار از اراضی آبی کشور این طرح اجرا شود.

ماهری یادآور شد: جهت تسهیل اجرای این طرح، شرکت بازرگانی دولتی با مشارکت شرکت‌ های مخابراتی یک برنامه کاربردی طراحی کرده اند، که در سایت شرکت بازرگانی دولتی قابل دسترس است و بر روی گوشی های اندروید قابل نصب می‌ باشد.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان در صورت تمایل به شرکت در این طرح می‌ توانند با نصب این برنامه کاربردی از مزایای طرح کشت قراردادی از جمله: ۵۰ درصد تخفیف قیمت کود فسفاته و پتاسه، کمک ۱۰۰ هزار تومانی حمل به ازای هر تن گندم که تحویل به دولت شود، بیمه اختیاری و ۲۰ درصد تخفیف بیمه استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha